אודות המסלול

מסלול קשה בחלקו ומומלץ ללכת אותו מצפון לדרום, בנוסף אם בחרתם לסיים את המסלול בחורבת סירין, היציאה מהשטח מתאפשרת אך ורק באמצעות רכב שטח. אחרת יש לחשוב על סיום המסלול לאחר מצפה אלות, על דרך העפר המסומנת בס"ש אדום המחברת בין יבנאל למנחמיה.

לאורך נחל תבור ישנם קינים רבים של צירעה מזרחית. הזהרו מאוד לא לדרוך על הקינים המצויים בקרקע. דריכה על קן תגרור מתקפה של הצרעות. העקיצות למי שרגיש לכך עלולה להסתיים במוות!

מכביש הגישה לכוכב הירדן השביל פונה ימינה לעבר דרך עפר נוחה, דרך העפר נמשכת כ-2 ק"מ עד למעבר בקר ולאחריו מתחילה הירידה לעבר נחל תבור. השביל אינו מסומן בתוך הערוצון כי אם נמצא מצידיו וחוצה אותו מספר פעמים. ההליכה בשביל קשה- השביל אינו מתוחזק, בקיץ מכוסה בקוצים ובחורף קיים סיכון בשל החלקה. לאחר הירידה מגיעים לנחל תבור והשביל ממשיך בתוך הערוץ ו/או בצמוד לו על דרך עפר נוחה. בהמשך יש לטפס על גדר של מכלאת בקר הנמצאת במרכז הערוץ ומספר מטרים משמאל נמצא עין שחל. במקום שולחנות לנוחות המטיילים.
השביל עוזב את נחל תבור ומעפיל לעבר רמת יבנאל. העלייה ארוכה ותלולה: נמשכת למעלה מק"מ ועולים בגובה קרוב ל-300 מטר. מומלץ לעלות אותה באיטיות.

בתום העלייה התלולה, מגמת העלייה נמשכת אך באופן מתון והשביל חולף בשטחים חקלאים בין שדות ומטעים. מאות מטרים ספורים לפני נקודת הסיום בצד שמאל, ניראה מבנה יביל ובסמוך אליו משמאל מכלאת בקר. במקום ניתן לראות מבנה אבן גדול וסגור, זה עין סירין. המים בו טובים לשתייה וניתן להגיע אליהם מפתח הנמצא בגג המבנה.

חוזרים לשביל והליכה קצרה מביאה אותנו לצומת שבילים ולסוף המסלול.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות