סופ"ש באילת מיועד לקבוצת טיולים נופים ואתרים ולמטיילים המוגדרים כאוהבי לכת.

ביום שישי נצא בשעה 06:00 בבוקר ונקיים הליכה בחלקו של המקטע האחרון בשביל ישראל – בנחל גשרון. מסלול הרפתקני ומרהיב ביופיו. מתחילים בנקודת החיתוך של שביל ישראל עם כביש 12 ויוצאים דרך מעבר צפרא ועולים לכביש מס' 12 מרחק של כ-7 ק"מ.

ביום שבת נצא בשעה 07:00 ונקיים טיול בקניון האדום שהינו חווייה מיוחדת למטיילים.

אודות המסלול

שביל ישראל קטע מס' 66 מהר יואש לאילת. המסלול היפה ביותר בשביל ישראל. המסלול בדרגת קושי גבוהה בשל מספר עליות וירידות לאורכו. המסלול המסיים את שביל ישראל ואכן זהו הגראנד פינאלה!

המסלול מתחיל בצמוד לכביש מס' 12 בכניסה להר יואש. ההליכה קצרה תביא את המטייל למדרונות תלולים בצבעי ירוק ,טורקיז, אדום ושחור. הרי אילת הינם קצהו של המאסיב הערבו נובי שהוא למעשה גוש גרניט עצום ממדים.

מתחתנו ניתן להבחין בגדר הביטחון המתפתלת שהוקמה למניעת כניסתם של המסתננים ממצרים. הגדר איננה גדר הגבול ונמצאת בתוך שטח מדינת ישראל.

המסלול במגמת ירידה. לאחר כשני ק"מ מגיעים לערוץ תלול שהירידה בו באמצעות מעקה הצמוד דופן הערוץ. בהמשך הדרך נגיע למפל היבש שהירידה בו באמצעות סולמות. השביל ממשיך לרדת בתלילות בערוץ תוך כדי הליכה על בולדרים וחלוקי גרניט בשלל צבעים.

ערוצו של נחל גשרון מסיים את חלקו הערוצי ואנו מגיעים לפתחה שקירותיה אבן חול נובי צבעונית ומרהיבה לכל אורכה. מעבר צפרא שעבר שדרוג עם בנייתה של הגדר והגישה אליו דרך צינור בטון רחב ממדים. המעבר הנו אטרקציה מעניינת לחובבי הרפתקאות.

בסיום ההליכה בנחל גשרון אנו יוצאים לכיוון מזרח ועולים במעלה גשרון, מעלה זה קשה במיוחד וארוך. יש לעלות בו במתינות ובזהירות הנדרשת.

בהמשך המסלול נעלה את מעלה בולבוסים, עלייה בדרגת קושי בינונית. מסיומו של מעלה הבולבוסים ועד לעלייה להר צפחות הדרך נוחה וקלה להליכה. העלייה להר צפחות בעלת שני שיאי גובה שבסופה של העלייה השנייה והגבוהה מבין השתיים כל מפרץ אילת יהיה פרוש לרגליכם.

הדרך ממשיכה בתלילות מטה ושביל ישראל מסתיים בצמוד לבית ספר שדה אילת.

המסלול התבצע ביום שבת ה-28-06-2014 ובטמ"פ של כ-50 מעלות צלזיוס בערוצים 🙂

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות