צוותא חריש – שפיר הנדסה. אני כרוכש דירה בפרויקט בצוותא בחריש בוחר לשתף אתכם בהתנהלותה של החברה.

מסתבר שלא בכדי הם בנו שכונה מאחר והם מתנהלים כמו שכונה! על כך אני מזמינכם לקרוא בפוסט זה.

פניתי למשרד המכירות בחריש בעקבות הפרסומים ברשת. הפרסום של המחיר הנו בפונטים גדולים ביותר ובתוכם מסתתרת בקטן ביותר המילה – החל.

מפגש עם נציג המכירות

כמובן שהגעתי למשרד המכירות הוסבר לי שאין בנמצא דירות במחיר המפורסם וכתוב רק החל – מ.

כמובן שמדובר בהטעיה זולה שמין הסתם לא רק אני חוויתי אותה.

המשך הסתרת מידע מהותי

במהלך ביקור בדירה המוצעת שמתי לב שאין אינטרנט ואין קליטה סלולרית. שאלתי את נציג המכירות אודות העניין.

מבלי להתבלבל השיב הנציג שעד שאכנס לדירה העניין יטופל. בדיעבד הסתבר שזהו שקר מוחלט, לנציג המכירות לא היה ולא יכול להיות מידע בעניין.

רק לאחר שנכנסתי לדירה הסתבר שזה המצב הקיים בעיר חריש ולא ידוע מתי הבעיה תטופל. תחשבו על עולם מבלי טלפון ואינטרנט בתוך דירתכם.

הסתרת מידע אודות האוכלוסייה

במהלך הביקור בעיר ראיתי לא מעט חרדים, שאלתי את נציג המכירות אודות הרכב הדיירים בבניין ואודות האוכלוסייה בשכונה, לדבריו הוא אמר שאינו יודע.

בדיעבד הסתבר שהרחוב בו רכשתי את הדירה הנו מוקד עימותים מוכר בין חילונים לחרדים.

גן ילדים בבניין

רק לאחר כניסתי לדירה במהלך חודש אוקטובר 2021 הסתבר לי שבקומת הכניסה פועל גן ילדים כבר מספר חודשים. רוצה לומר נציג המכירות העלים ממני מידע מהותי זה.

המצאות גן ילדים בבניין שמוגדר בניין למגורים משפיעה על ערך הדירות, גורמת לרעש ולמטרד ולבלאי מואץ של התשתיות.

כאמור כל המידע המהותי שהוסתר היה גורם לקונה הסביר לא לבצע את הרכישה.

התנהלות שרות הלקוחות של חברת שפיר הנדסה בצוותא חריש – שכונה

לא בכדי נבחר השם לפרויקט שכונת בצוותא – שכונה זו התנהלותה של החברה בכל דבר ועניין.

כבר משלב החוזה נאמר לי שאת החוזה לא ניתן לשנות.

אחד הדברים המדהימים שרכשתי באוגוסט דירה שבנייתה הסתיימה במרץ והתשלומים מוצמדים למדד תשומות הבניה.

על מה ולמה אין תשובה למעט ל"סחוט" עוד כסף מרוכשי הדירות.

שרות הלוקחות

ההתנהלות של שרות הלקוחות של החברה בעייתי ביותר: בטלפון אין מענה ברוב הזמן ואתם מועברים ל"קול סנטר". להודעות כמעט ולא חוזרים.

אין נציג אחד שמטפל בלקוח, בכל פעם מטפל בפניות נציג אחר שאין לו מושג על מה שסוכם עם הנציג שקדם לו ואין שום סנכרון ביניהם.

קיבלתי רשימת מסמכים שעלי להמציא ונקבעה מסגרת זמנים לכך. שלוש פעמים לאחר שהשלמתי את רשימת המסמכים בשרות הלקוחות ביקשו מסמך נוסף.

כולל ללכת שוב ושוב לעו"ד או לנוטריון להמציא מסמך או חתימה נוספת. זאת ועוד אני נדרשתי שוב ושוב לסור למשרדי החברה להמציא את המסמכים.

אי עמידה בהסכם

להשלמת העסקה הגדירה החברה מסגרת זמן של שלושה שבועות, אני עמדתי בה אך חברת שפיר הנדסה לא!

החברה לא השלימה להמציא לי את כל המסמכים שהתחייבה להם. כאשר הם היו בידיה במקום לשלוח אותם אלי נדרשתי להגיע למשרדיהם שוב.

קבלת מפתחות לדירה

לאחר שקיבלתי את מפתחות הדירה. גם זאת לאחר שהודעתי על כך שאני תובע אותם בגין התחיבות נציג המכירות לקבלת המפתח עד לתאריך נקוב התקבל המפתח.

את המפתחות מוסר למעשה נציג הקבלן המבצע. לאחר שעברנו על הדירה, רשמנו את הליקויים ולאחר שהעברתי לו רשימת ליקויים מסודרת.

ליקויי בנייה

החברה ונציג הקבלן התחייבו לתיקון הליקויים לאלתר, בפועל איש מהם אינו טורח לתקן את הליקויים. חרף אין סוף פניות.

בעין בוחנת מגלים שהדירה נבנתה בסטנדרט נמוך ביותר והדבר ניכר בכל אביזר שהוכנס לדירה.

הקירות נצבעו בפוליסיד ולא בסופר קריל להוזלת עלויות. חלק מהטיח בקירות מתפורר, דלתות פגומות, ומטבח מינימלי שנעשה בצורה חובבנית ורשלנית ביותר.

אחסוך מכם את רשימת הליקויים המלאה אך היא איננה קצרה.

מטבח קבלן

המטבח בוצע על ידי חברת אניס מטבחים כאמור באופן רשלני ביותר. רציתי לשדרג את המטבח ולצורך כך נדרשתי לקבל את מספר הפורמייקה ומקורה.

מסתבר שחברת אניס מטבחים מסרבת למסור אותו, חברת שפיר הנדסה אינה כופה עליהם את הדבר.

לאחר שלושה ימים של טלפונים בלתי פוסקים הסוד הגדול התגלה לי – חברת אניס היא היבואנית של הפורמייקה הספציפית.

להפתעתי גילתי שחברת אניס מסרבת למכור את פלטות העץ לרוכשי הדירות.

פועל יוצא מכך שאני נדרש להחליף את המטבח כולו.

סיכום

לסיכום: אני ממליץ לכל רוכשי הדירות הפוטנציאלים משפיר הנדסה – בצוותא  חריש לקרוא את מה שאני חוויתי ולחשוב מה נכון עבורכם.

רוכש מאוכזב ביותר בפרויקט  צוותא חריש – שפיר הנדסה.

כל העניין מועבר לפתחו של בית המשפט.