אודות הטיול בנחל סלוודורה

נחל סלוודורה I נחל סלבדורה, הנחל נכתב בשתי הצורות ומכאן אין טעות באיותו. לכן אעשה שימוש בשתי הדרכים לנוחות הקוראים ולמנוע בלבול וטעויות.

 

נחל סלוודורה I נחל סלבדורה קיבל את שמו מעץ הסלוודורה הפרסית הצומח בו. עץ בעל תפוצה מצומצמת בארץ וגדל באזור בקעת הירדן. על פי המסורת המוסלמית הנביא מוחמד השתמש בעליו לצחצח את שיניו, מכאן קדושותו לאסלאם.

מסלול הטיול נמשך כ-2.3 ק"מ והינו מעגלי וקווי. דרגת הקושי בינונית. ניתן לבצע את המסלול בשני אופנים:

הליכה על ס"ש הכחול, הליכה קלה ביותר עד מפגש השבילים עם ס"ש הירוק, מנקודה זו המשך ההליכה על ס"ש הירוק מרחק של כשלוש מאות מטר הליכה בינונית בדרגת הקושי.

לאחר ההגעה לעץ הסלוודורה הפרסית ניתן לטפס ולהמשיך בערוץ עוד כ-50 מטר עד לסיום הערוצון למרגלות מצוק העתקים. מנקודה זו לא ניתן להמשיך למרות שבחלק מאפליקציות הניווט המסלול נראה כמסומן.

אפשרות נוספת מיועדת למטיילים בעלי יכולת הליכה הרפתקנית יותר והיא הליכה עם ס"ש ירוק. הכניסה למסלול הינה באמצעות סולם וההליכה בתוך אזור קניוני המורכב מקונגלומרטים, תופעה יחודית.

ההליכה בדרך זו הינו במגמת עלייה המצריכה טיפוס על דרגיות והליכה על גבי בולדרים. בחלוף פחות מ-1 ק"מ מפגש השבילים עם ס"ש כחול נראה מעל, המלצתי לא לעלות בערוצון ולעלות עם השביל משמאל אותו כבשו המטיילים.

שביל זה נוח וקל יותר לעלייה. המשך המסלול זהה להמשך החלופה הראשונה.

המסלול ב-נחל סלוודורה I נחל סלבדורה ברובו חשוף לשמש, מכאן חשיבות רבה בבחירת מועד הטיול. למרות שהמסלול קצר יחסית קצת יותר משני קילומטרים אל תתנו למרחק הקצר להטעותיכם; בימים חמים חם מאוד במסלול ויש להערך בהתאם מבחינת הלבוש והמים, מי שסובל מחום שימנע מלבצעו ביום חם.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות

תלכיד הנחלים – קונגלומרט

תלכיד הנחלים הוא שמה של תופעה בו רואים גושי אבנים, חלוקי נחל מאוגדים ונדמה שהודבקו בעזרת בטון. התלכיד נוצר בסביבה יבשתית קדומה, בערוץ נחל שמים זרמו בו בעוצמה רבה וסחפו איתם את כל הנקרה בדרכם. הסחף התלכד עם הבוץ, והטין וקיבלנו "גוש" המכיל את אבני הסחף בתוכו.