נחל מסור – הר מסור

נחל מסור - הר מסור נחל מסור נמצא בערבה והמסלול מתגר באופן מסוים והרפתקני.  ההגעה אל המסלול על דרך העפר המסומנת בסימון שבילים ירוק ממערב לכביש הגישה לבית שפר שדה חצבה.

הנסיעה אפשרית לרכב פרטי אך נדרשת נהיגה זהירה. הדרך אורכה כ-12 ק"מ. הדרך חולפת ליד מקבץ של סלעים שטוחים הניצבים בזוויות שונות. שער שמשון הנו שם הולם לתופעה.

המשכה של הדרך בשטח אימונים צה"לי, במקום שרידי נפלים ואף מטוס סקיהוק ישן. מטוס שהכרתיו בימיו הטובים ואף עבדתי על ציודו.

אודות המסלול

בחלוף 12 ק"מ של נסיעה תגיעו סוף הדרך העבירה. בנקודה זו פיצול שבילים צפונה ס"ש אדום המוביל לחלק המעוקי, דרומה ומזרחה ס"ש המוביל לעלייה למצלעה. שני המסלולים יתחברו והמסלול הנו מעגלי. אורך המסלול 3.2 ק"מ.

המסלול המסומן נמצא בשמורת טבע וחובה ללכת על השבילים המסומנים בלבד. המלצתי ללכת על הס"ש הירוק ולסיים עם הס"ש האדום. העלייה על המצלעות תלולה והירידה ממנה מסוכנת יותר.

תחילת המסלול בערוצון דרומה ומזרחה, המשכו על משטחי הדולמיט בכיוון מזרח, עם חצייתם מגמת ההליכה עלייה עד להגעה למרגלות המצלעה. המצלעה בשיפוע חד ונדרשת הליכה זהירה.

מקור השם

במבט מהאוויר המצלעה נראית משוננת כשיני מסור, מכאן הנחל קיבל את שמו. לקראת ההגעה לשיא הגובה 187 מטר, על המצלעה תפגשו דרגיות למי שסובל מפחד גבהים.

משיא הגובה המסלול במגמת הליכה נוחה על השלוחה. המסלול פוגש את ס"ש האדום ועמו יורד לעבר נחל מסור. השביל חוצה את הערוץ, מעפיל על האוכף צפונה ובהמשך יורד לעבר המעוק.

מעוק נחל מסור

בירידה למעוק לא הוצבו דרגיות ונדרשת זהירות בירידה. ההליכה במעוק על גבי בולדרים מגיר קשה המבהיק בלובנו ובין קירותיו. אורכו של המקטע כ-400 מטר. בדרך תפגשו מספר גבים המחזיקים מים לאחר הגשם.

עם היציאה מהמעוק השביל פונה מזרחה מרחק של כ-300 מטר עד למכוניות.

אטרקציות בנחל

בנחל ישנן שתי אטרקציות שאינן נמצאות נכון לכעת על ס"ש (08-2019). כנראה שבקרוב יעבור שביל מסומן והן תונגשנה לציבור.

בסמוך נמצאת מלכודת נמרים קדומה וכן ציורי סלע.

 

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות