אודות המסלול

מקטע זה בשביל ישראל אנחנו הולכים מדרום לצפון. בשל כך אנחנו נפגשים בבוקר בכפר גלעדי וההקפצה תהיה לתחילת המסלול.

מסלול מס' 2 בשביל ישראל מתל חי לחניון יפתח.

באם הולכים את המסלול עד למצודת כ"ח, המסלול ארוך ביותר. אורכו כ-23 ק"מ. אני החלטתי לפצלו לשני חלקים: מתל חי לחניון יפתח ומחניון יפתח למצודת כ"ח.

בשנת 2014 התוואי שונה ואינו מסומן על קו הרכס. כעת התוואי עולה אל רכס רמים ועד לחלקו העליון. לשם נוחות ההליכה המלצתי ללכת מקטע זה מדרום לצפון.

מסלול זה הינו אחד המסלולים היפים ביותר בשביל ישראל.  להולך מדרום לצפון מעניק  המסלול להולכים תצפית פנורמית מרהיבה לעבר עמק החולה, ולעבר העיר קריית שמונה. מסלול זה מטופח ומושקע ואין כדוגמתו בכל מסלולי שביל ישראל. לנוחות המטיילים הוצבו שולחנות, הדרך מתוחזקת הייטב, הוצבו אנדרטאות לאורכה, ושילוט בנקודות רבות.

ממגרש החנייה בתל חי יורדים לערוץ  הנחל שטופל וחושף לאחרונה (11-2016). לאחר הירידה לנחל ההליכה  בערוץ הינה במגמת עלייה ועד ליציאה ממנו. השביל ממשיך ועובר בתוך חורשה, ולאחריה מתנתק מהכביש ופונה מערבה. חלקו הראשון של המסלול מתפרש על פני  כ-2 ק"מ, ובמגמת עלייה.

לאחר כ-5 ק"מ   השביל מסומן על דרך כורכר והירידה בו תלולה.

בחלוף כ-7 ק"מ נכון למטייל האטרקצייה של המקטע; השביל מגיע למצפור רמים- ממנו ניבטת תצפית המרהיבה ביותר. אל המצפור יש לרדת מזרחה. הירידה אליה קצרה. מומלץ לבצע סטייה קלה זו מהמסלול.

הליכה קצרה ובסמוך נמצא מכרה הברזל הישן שהכניסה אליו אסורה.

המשך המסלול במגמת ירידה לעבר הרכבל של צוק מנרה. בסופה של הירידה מתחבר  השביל לכביש נוף,  ולתוואי הישן של שביל ישראל. מנקודה זו ועד סוף המסלול, ההליכה הינה על כביש  אספלט שמגמתו עלייה.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות