אודות המסלול

המסלול  מערד לבריכת צפירה בשביל ישראל,  הנו בדרגת קושי קלה.

לאורך המסלול אין עליות וירידות משמעותיות והוא מישורי ברובו, גם אם מגמתו ירידה. אני בוחר לסיימו בחניון כפר הנוקדים ולחסוך הליכה של 3 ק"מ מיותרים ושאינם נותנים ערך מוסף למטייל. ההקפצה בטיול זה תהיה בסוף המסלול.

תחילת המסלול

המסלול מתחבר לשביל ישראל בקצה הצפון המערבי של העיר ערד. התוואי הישן נכנס לעיר ערד ומסומן לכל אורכו של רחוב חברון. מומלץ להחנות את המכוניות בקצהו של רחוב חברון, בסמוך לפארק הצפוני.

הולכים לקצה הרחוב, חולפים על פני מחסום הברזל וממשיכים עם הסימון לכיוון צפון מזרח. הסימונים ברורים ברובם (לרמת הסימון אתייחס בההמשך). המלצה: אל תחפשו תמיד שביל הליכה ברור ומסדר בכל נקודה לאורך מסלול זה. בחלוף כ-1 ק"מ השביל יורד לתוך ערוצון קטן. לאחר שעוזבים את הערוצון בעלייה קטנה ממשיכים ללכת על קו גובה עד שהשביל גולש מטה ומגיע למאגורת רחמים.

ממאגורת רחמים הביל נע על שביל ברור שהעיר ערד מדרום. בהמשך מגיעים לעלייה קטנה נוספת ולאחריה השביל שומרע  על קו גובה. בחלוף כ-7 ק"מ מגיעים לכביש מס' 3199, כביש הגישה למצדה. השביל מסומן כ-15 מטר משמאל לכביש בדרך לא נוחה להליכה, המלצתי ללכת בסמוך לכביש.

הליכה קצרה והשביל חוצה את הכביש לעבר "שביל אסף", במקום אנדרטה וספסל. המסלול ממשיך דרום מזרח ויורד לעבר נחל רחף עליון. לערוץ הנחל מגיעים לאחר הליכה של כשני ק"מ.

ההליכה בנחל רחף עליון הינה אטרקציה מרשימה. בערוץ גבים מרשימים שבעת היותם מלאים במים מעניקים להולך חוויה מיוחדת. במהלך הדרך צפויות למטייל שתי ירידות קטנות ולא קשות במפלונים שבערוץ.

סוף המסלול

בחלוף כ-2 ק"מ יוצאים מהקטע הקניוני, ההליכה בצמוד לאפיק או בתוכו, עד הגיעכם לדרך עפר נוחה וברורה העוברת בינות למאהלים בדואים. סיום המסלול בחניון של כפר הנוקדים.

הערות אודות הסימון

ניכר לעין להבחין שמסמני התוואי החדש אינם מנוסים, אינם מקצועים ואף לא הכירו את הסימן של שביל ישראל.  הסימנים בחלקים ניכרים לא מסומנים על שביל ההליכה כי אם בסמוך לו. המטיילים יצרו שביל הליכה ומסמני השביל לא תמיד בחרו בו והתעקשו לסמן שביל בסמוך.

התוואי לעיתים "תופר" את השטח ולא מתחשבת בשביל המטיילים הקיים. המסמנים לא הכירו את הדרוג של הפסים בשביל ישראל, מה שגרם לתיקונים רבים בהמשך. כמו כן כל הסימנים הנמצאים על גבי עמודי ברזל אינם מופיעים באופן מדורג. המסמנים הגדילו לעשות וסימנו את שביל גולני כמדורג 🙂

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות