אודות המסלול

מאחר וכל שבילי הארץ אינם מחולקים באופן רשמי, כל אחד יכול לחלקם כראות עינייו. ברוב המקומות מדובר על חלוקת שביל מים אל ים לשלושה  עד ארבעה ימים – אני חושב שזו טעות. המלצתי וכך אני מחלק את השביל לקטעים קצרים, בכדי להנות מהדרך.

קטע זה; במתחיל במצד אבירים ברוב המקומות מסתיים בחורבת חממה שבמירון, המסלול ימשך כ-20 ק"מ. אני ממליץ לפצל מקטע זה לשני חלקים, ולסיימו קרוב מאוד לגשר נחל כזיב. הגשר מצוי על כביש מס' 89.

סיפור דרך

המסלול מתחיל בחנייה הקרובה למצד אבירים. מצד שנשאר מהתקופה הצלבנית, שקרס לתוך עצמו. ניתן לראות את הקירות החיצוניים שנותרו. מבנה מרובע שהיה מורם מסביבתו. כיום מוצבים שלטי אזהרה שחל איסור כניסה לאתר בשל חשש לקריסה.

מהחנייה פונים מזרחה (שמאלה) על כביש מס' 8925 עם ס"ש אדום, בחלוף כשלושים מטרים השביל פונה שמאלה לדרך עפר. השביל בנקודה זו מבצע מעקף מושלם למנוע הליכה על הכביש ואו בשוליו.

השביל יורד מטה ולמגיע לפיצול שבילים עם ס"ש ירוק, בנקודה זו פונים ימינה עם ס"ש הירוק. קטע דרך זה הינו במגמת עלייה בתוך חורש ים תיכוני, ברובו על שביל מטיילים, בחלקו זרוע אבנים. בסופו חוזרים לכביש מס' 8925.

הולכים על הכביש עשרות מטרים ופונים לדרך העפר ובהמשך יורדים לעבר הערוץ, הליכה על שביל מטיילים. בחלוף כ-1 ק"מ הדרך הופכת לדרך עפר רחבה וההליכה בה במגמת ירידה. בהמשך המגמה מתהפכת והדרך חשופה וזרועה באבנים.

לאחר כ-5 ק"מ של הליכה מתחילת המסלול השביל מסומן כולו על דרך עפר רחבה ונוחה שנקראת קק"ל 5. התוואי משתנה ממישורי לעלייות מתונות ואו ירידות מתונות. הנוף מרהיב לעבר העמק הפרוש לרגלנו.

המסלול מסתיים בלב מטעי הנשירים כשהגשר נראה מימין. לסיים את המסלול יש להמשיך על דרך העפר לעבר הכביש.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות