אודות המסלול

המקטע מירדנית לרמת יבניאל בטיולי שביל ישראל לייט, מוגדר כמסלול קל עד בינוני. דרגת הקושי נגזרת מהחלופה שתבחר לביצועו של המסלול.

מהאתר הנוצרי ירדנית הולכים כ-1 ק"מ לאורך ובצמוד לירדן. ההליכה קלה בחלקה בתוך צמחיית גדות אופיינית כגון אשלים, קנים ושיחי פטל. בחורף מקטע זה בוצי ביותר וחלק.

בסוף ההליכה לאורך הירדן המסלול מגיע לשטח חקלאי פתוח. המסלול ממשיך על דרך עפר רחבה ונוחה. בימי הקיץ מקטע זה חשוף והקרינה בו גבוהה ביותר. בחלוף כשני ק"מ השביל מגיע לכניסה לנחל יבניאל, השביל אינו נכנס לנחל כי אם ממשיך דרומה על דרך עפר נוחה.

בפני המטייל ישנן שתי אפשרויות: האחת להמשיך על דרך העפר הנוחה, החשופה והפחות אטרקטיבית. חלופה שנייה וזו המלצתי, ללכת בתוך ערוצו של נחל יבניאל. שתי הדרכים תפגשנה בהמשך.

ההליכה בנחל יבניאל בחורף בוצית ועיתים בלתי אפשרית, באביב ובקיץ ההליכה גם אם אינה קלה, מזמנת למטייל חוויה ומסלול פראי ומיוחד.

היציאה מנחל יבניאל מגיעה לדרך העפר ובה מתחברים לשביל ישראל אותו עזבתם.

לאחר המעבר במעבר המטיילים המסלול מעפיל לעבר הרכס, ומגמתו מגמת עלייה נמשכת לאורך מאות מטרים. בהמשך המסלול יורד לתוך ערוצון יפה. לאחר שיוצאים מהערוץ עוברים שטח פתוח ואת חוות הבודדים. המסלול ממשיך בתוך ערוצון במגמת עלייה עד לנקודת הסיום.

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות