אודות הקניון האדום – נחל שני

הקניון האדום – נחל שני, שני הנחלים המטוילים ביותר בהרי אילת. מרבית המבקרים מסתפקים במסלול המעגלי בקניון האדום, אני ממליץ להמשיך וללכת גם בנחל שני.

הנחלים קיבלו את שמם מאבן החול הנובית שהגיע לאזור בתקופות קדומות כגרגירי חול והורבדו על קרקעיתו של הים הקדום.

הרבדת החול ניכרת בברור בשכוב השכבות בקירות ובמסלע. כל שכבה הורבדה בתקופה אחרת ונוצרה לאחר אירוע אקלימי כזה או אחר.

גרגירי אבן החול המכילים קוורץ ותחמוצות ברזל, תחמוצות הברזל הן אלה המעניקות לשני הנחלים את הגוון האדום  הורוד ושאר הגוונים הנגזרים מהם ומכאן את שמות הנחלים.

מה בנחל

הקניון האדום - נחל שני

תחילת המסלול נמצאת במגרש שבהו מחנים את המכוניות ובצמוד לשלט ההסבר. לאחר הליכה קלה ונוחה בערוץ הנחל מגיעים לחלקו הקניוני.

קירותיו של הקניון האדום עשויים מאבן חול נובית אדומה ויוצרים קניון מרשים ביותר. הירידה  במורד הקניון מתבצעת בינות מפלונים יבשים וכן בעזרת דרגיות.

המקטע הקניוני אינו ארוך ביותר, בסיומו מגיעים לשלט הכוונה המעיד על סיום המסלול ומורה לפנות ימינה לחזור בחזרה לעבר תחילת המסלול.

מי שיבחר לחזור המסלול יזמן לו תצפית במבט על לעבר הקניון.

ההליכה בנחל שני

מטייל שיבחר להמשיך ללכת בערוץ הנחל וזו המלצתי, ילך עם ס"ש ירוק. ההולך ימשיך ללכת בפתחה שתלך ותיפתח וקירותיה מורכבים מאבן חול נובית בגוון ורוד (שני).

בחלוף כ-1.6 ק"מ נוספים תגיעו לפיצול שבילים בו תפנו ימינה עם ס"ש שחור. הליכה קצרה תביאכם לחלקו הקניוני והמרשים של נחל שני.

ההליכה בערוץ מגמתה מגמת עלייה וחלקה בינות לבולדרים וסלעים הפזורים לאורכו. סוף ההליכה בנחל שני נמצא בחלק הפתוח ובעמוד ס"ש, מכאן יש להמשיך עם ס"ש אדום.

ההליכה בשטח הפתוח הינה במגמת עלייה ברובה ומרחק של מאות מטרים ועד הירידה לעבר נקודת הסיום

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות