אודות הנגב הצפוני

הצעה ליום כיף/יום גיבוש לעובדים בנגב והאזור. ראשית נדרש להגדיר באיזה אזור בנגב מעוניינים לקיים את יום הגיבוש. הנגב המכסה כ-60% משטחה של מדינת ישראל. הנגב נמנה על אחת מרצועות המדבריות העולמיות, מתאפיין בנחלי אכזב מחד מאידך במהלך החורף ובעת ירידת הגשם מנקזים מים רבים ולא אחת מתאפיינים בשטפונות עזים.

לשם נוחות נחלק את הנגב למספר אזורים בהם ניתן לקיים את יום הגיבוש ואו יום הכיף לעובדים: נגב צפוני – אזור צומת קסטינה, נגב מערבי – אזור ניצנים, נגב מרכזי – אזור שדה בוקר והמרחב, אזור הערבה.

מאחר ושטחו של הנגב הינו גדול והאפשרויות הינן רבות ומגוונות אציע כאן מספר הצעות הנמצאות באזור הנגב הצפוני. חשוב בעת בחירת האתרים והפעילויות להשאר במרחב מוגדר ולהמנע מנסיעות ארוכות בין אתר ולאתר ובין פעילות אחת למשנה. בחירת האתרים והביקורים יתוכננו על ציר הנסיעה בשני כיווני הנסיעה. להזמנת הצעה ליום כיף/יום גיבוש לעובדים בנגב הצפוני.

 

אטרקציות ואפשרויות לביקור בנגב הצפוני:

באזור הנגב ישנם ישובים חקלאיים רבים, חלק מהמשקים פותחים את שעריהם למבקרים ומכאן האפשרויות למפגש בלתי אמצעי עם המגדלים וגידוליהם הוא רב. אזכיר מספר אפשרויות מתוך השפע הקיים:

מגדל היביסקוס ותעשיית היין.

מגדל ארטישוק.

מגדלי ענבים – ביקור בייקבים.

מבשלות בירה.

ביקור ברפתות ממוחשבות.

אתרים היסטרים שמומלץ לבקר בהם:

תל צפית.

מצודת יואב.

גשר עד הלום.

בית ספר שדה ניצנים – סיפורו של הבית וקרב ניצנים.

פארק ניצנים.

שמורת פורה.

בית היערן.

מוזיאון ג'ו אלון.

פריחת החלמוניות ביער יתיר.

ביקור בחוות גמלים.

ביקור בפזורה הבדואית ובעסקים הקטנים שהוקמו.

ניתן לשלב מסלולי הליכה קצרים וקלים בעונת האביב ואו רכיבת אופניים.

אפשרויות לינה בנגב הצפוני:

אפשרויות הלינה באזור הן מצומצמות בהשוואה לאזורים אחרים בארץ, בהיבט של לינה במלונות, מאידך ניתן ללון בקיבוצים ובצימרים הנמצאים במרחב.

אפשרויות לארוחות בנגב הצפוני:

באזור הנגב הצפוני פזורות מסעדות חלקן מחזיקות תעודת כשרות. המטייל לא יתקשה למצוא את מבוקשו ממסעדות מוכרות וקונבנציונאליות ועד לארוחות ביתיות ואו ארוחות על בסיס עדתי ואתני.

ניתן לשלוח טופס בקשה לקבלת הצעה ליום כיף/יום גיבוש לעובדים בנגב הצפוני.