אודות המסלול

שביל ישראל קטע מס' 64 מפארק תמנע למעלה עמרם. אחד המסלולים המרשימים ביותר בשביל ישראל עם מספר אטרקציות מרהיבות. המסלול בדרגת קושי קשה בשל העלייה למעלה עמרם והירידה התלולה ממנו. ההגדרה למסלול קשה מיועדת למי שהולך את שביל ישראל במקטעים, למי שהולך אותו ברצף המסלול קשה פחות.

המסלול מתחיל בפארק תמנע בנוף בו אבן החול הנובית פסלה צורות מרהיבות. המסלול נוח להליכה בחלקו אף נמצא על דרך עפר.

בדרך נחלוף על פני מטמנת נמרה ולאחריה מגיעים לנחל רחם. התוואי בנחל רחם הינה דרך לרכבי שטח נוחה להליכה ונמשכת לאורך כ-10 ק"מ.

הנוף הינו פתחה רחבה עם נוף ערבתי ועצי שיטים הפרושים לאורכו. בנחל נפגוש את הצלף הסחוסי – צמח מרשים בגודלו שחלקם הגיעו לממידי עץ. בנחל עצי שיטה רבים שרובם נפגעו מהרנוג השיטים שמשמיד אותם באופן שיטתי.

השביל מסתיים בפתחה וממשיך בחלקו הקניוני של הנחל. בחלק הקניוני המשופע בבולדרים ההליכה קשה ולעיתים מסוכנת, מתבקש למען בטיחותם של המטיילים שהועדה לסימון שבילים תדאג להציב יתדות במקומות הקשים למעבר ותקל באופן משמעותי על המטיילים במקום ותשפר באופן משמעותי את בטיחותם.

ישנם שלושה מעברים קשים; אחד מהם הוא גב גדול באים הוא עם מים המעבר דרך צידו הימני (לבאים מצפון) הינה סכנה של ממש. בתום הקטע הקניוני סמוך לתמרים המסלול הופך לתלול אך נח להליכה. שיא המסלול הינו התצפית מראשו של מעלה עמרם.

להולכים בשביל ישראל במקטעים מומלץ לרדת במסלול הכחול, הירידה קשה מאוד וארוכה ובקטעים מסוימים אף ישנה דרדרת. לקראת אמצע הירידה יתגלו לעיניי המטייל הרי הגרניט של אילת ולמרגלות הרכס בערוץ נחל אמיר קירותיו העצומים העשויים אבן חול נובית יותירו את המטייל נפעם.

המסלול מסתיים בחניון עמודי עמרם. מומלץ בחום לגשת לביקור בעמודי עמרם שיופיים מרהיב ועולה על עמודי שלמה.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות