אודות המסלול

מסלול בדרגת קושי קשה ביותר. המסלול במגמת עלייה כמעט לכל אורכו, חלקן עליות קשות ביותר.  תוואי השטח קשה מאוד להליכה, בחלקו הליכה על גבי בולדרים, וכן בשל אורכו.

המסלול מתחיל במחסום כלי הרכב הסמוך לעין שביב. המחסום אינו נמצא על שביל ישראל, לכן יש ללכת כ-300 מטר בכדי להתחבר לשביל ישראל.

מיד עם בתחילת המסלול שביל ישראל מעפיל בחדות מגובה 376 מטר ועד לגובה 490 מטר בקרוב. בהמשך השביל מבצע ירידה קלה, אך מיד המגמה משתנה, והשביל ממשיך במגמת עלייה הקשה עד לגובה 670 מטר. את שיא לשיא הגובה פוגשים בחלוף 5 ק"מ של הליכה.

משיא הגובה השביל שומר פחות או יותר על קו גובה לאורך כ-1.5 ק"מ, ההליכה בקטע זה קלה למדי. כאשר פוגשים את קו צינור הנפט, הולכים בדרך זו כ-7 ק"מ עד לירידה לנחל חווה.
 
השביל מגיע לחניון עליון מעל לנחל חווה, בנקודה זו ישנה נקודת תצפית מומלצת. מהחניון השביל ממשיך במגמת ירידה עד לנקודת המינימום של המסלול, לחניון התחתון ולכניסה לנחל. מנקודה זו המשך המסלול הינו קשה ביותר.
 
בחלקו הראשון ההליכה על הגדה הדרומית של הנחל ועד לירידה לערוץ. גבי חווה, הינם גבים מרהיבים ביופים. הגבים אינם נמצאים על המסלול ומומלץ ביותר לבקר בהם. הסטייה מהמסלול היא של כמאה מטרים.
 
בהמשך מגיעים לקטע מסלול זרוע בולדרים גדולים, על חלקם יש לטפס, או לעבור בינהם. קטע הליכה זה נמשך כ-1 ק"מ לערך. בסופו  של המקטע הקשה מגיעים לקיר אנכי שהשביל מעפיל לאורכו. לאחר שעוברים את הקיר המסלול מעפיל לעבר סדקי חוה, העלייה ארוכה וקשה ביותר בתוך סדקי חווה ומרהיבה ביופיה.

בסוף העלייה הארוכה לאורך הסדקים מגיעים לשטח פתוח. המשך ההליכה עד לנקודת הסיום רצופה בעליות וירידות. במצטבר עולים בעוד כ-100 מטר בגובה.

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות