אודות המסלול

מסלול  בדרגת קושי בינונית +. קושי המסלול נגזר הן בשל העלייה לעבר חוד עקב, והן בשל מגמת העלייה בחלק ניכר מהמסלול.

תחילת המסלול בחניון  הלילה של נחל עקב ובגובה של 50 מטר. בחולף עשרות מטרים מתחילה העלייה לעבר חוד עקב. ההליכה על דרך נוחה במגמת עלייה מתונה.
לאחר כ-700 מטר הדרך הופכת לתלולה, בחלקה מצויות דרגיות עד להגיעה לחוד עקב. שיא הגובה הוא 550 מטר בקרוב.
 

שביל ישראל אינו מגיע לחוד עקב כי אם בסמוך אליו. את העלייה כאמור ניתן לחלק לשניים. כאמור שביל ישראל ממשיך לעבר חוד עקב אך מקיף אותו משמאל. העלייה לחוד נמצאת בנקודה בה השביל יורד לנחל צין,  העלייה לחוד עקב מומלצת ביותר.

הירידה מחוד עקב נוחה יחסית ובחלוף 4.5 ק"מ של הליכה, השביל מגיע לעין עקב תחתון. עין עקב תחתון זו הבריכה המשמעותית והגדולה מבין שני המעיינות.

הבריכה מחזיקה מים נקיים במרבית ימות השנה וניתן לשחות בה. בסמוך לבריכה ניתן לחזות בהתגודדויות של משפחתת הזנבנים, ציפור חברתית ביותר.

הדרך לעין עקב תחתון, הינה דרך נוחה וקלה להליכה.

עין עקב תחתון הינה בריכה קטנה, הנמצאת בין צמחי קנים וצמחי סמר. בקיר ממול נמצאת אבן כהה, האבן מכונה הכעבה הקטנה. מעין עקב עולים לעבר הקיר הצמוד, ולאחר ההעלייה הדרך ברובה נוחה אך במגמת עלייה מתונה. לאחר כ-1 ק"מ של הליכה, השביל מגיע למרגלות עלייה תלולה.

העלייה נמשכת כשני ק"מ, בסיומה מגעים לעין שביב.

השביל נמצא בשיא הגובה 600 מטר. משיא הגובה השביל יורד בתלילות עד לגובה 370 מטר לערך, עד להגיעו לחורשת צפצפות האהבה בתוכה מצוי המעיין. בשלטים היה מצוין שהמעיין הוא עין זיק אך זו טעות, המעיין הוא עין שביב.
 
בסמוך נמצא המחסום לכלי הרכב, סוף המסלול.

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות