אודות המסלול

המסלול מנווה זהר למישור עמיעז שביל ישראל החדש, בדרגת קושי קלה.

המקטע הזה בשביל ישראל החדש מופיע באתרים רבים  כהמשכו של המקטע הקודם, לדעתי ההמלצה לקיים את שני המקטעים ברצף שגויה! חיבור שני המקטעים הללו הופכים את המסלול למסלול ארוך שאורכו כ-22 ק"מ, ההליכה תהה מתישה והכי חשוב המטייל לא יהנה מהמסלול ומהנופים שהוא מזמן.

המלצתי לבצע מסלול זה בליל ירח מלא.

תחילת המסלול

המסלול מנווה זהר למישור עמיעז שביל ישראל החדש מתחיל בתחנת הדלק בנווה זוהר (שביל ישראל אינו עובר דרכה). מהתחנה יש לצאת לכיוון מערב ואו ללכת בצמוד לכביש ואו ללכת בדרך העפר המובילה לכיוון דרום מערב. את שביל ישראל תפגשו בחלוף כ-600 מטר מגיע מצפון. בנקודה זו השביל חוצה את הכביש  ומסומן על דרך העפר.

המסלול

ההליכה על דרך העפר (נחל חימר) היא לכיוון הכניסה לחלקו הקניוני של נחל חימר. בפיצול השבילים לנחל חימר יש לפנות עם הסימן שמאלה ודרומה, ההליכה על התוואי קלה ונוחה. מנקודה זו השביל עובר בפיתחתו הארוכה של נחל פרצים.

המשך המסלול הוא על דרך עפר נוחה העבירה לכלי רכב ועד הכניסה לחלקו הקניוני של נחל פרצים. לאורך כל ההליכה השביל עובר בין קירות חוואר מרשים על שלל צורותיהם.

למי שזמנו בידו מומלץ לרדת מדרך העפר ולשוטט בערוצים הנמצאים בינות לגבעות החוואר.

מעת כניסת המסלול לחלקו הקניוני של נחל פרצים, על הקירות ניתן לראות את תצורת חוואר הלשון, היוצרת שכבות, ומשרטטת ציורים בצבעים מרהיבים. בדרך חולפים על פני מערת הקמח הסגורה למבקרים שנים רבות, ואולי באמצעות הטכנולוגיות הקיימות תפתח לביקורים.

סוף המסלול

סיום המסלול בעלייה קצרה וקלה ואתם נמצאים בחנייה הצמודה לירידה לנחל פרצים, זה אינו חניון הלילה!החניון נמצא במרחק של כ-1 ק"מ בהמשך הדרך.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות