אודות המסלול בסופ"ש

המסלול  ממצדה לעין בוקק בשביל ישראל, מסלול בדרגת קושי קשה.

אני ממליץ ללכת מקטע זה מדרום לצפון. במסלול ישנה עלייה תלולה המחולקת לשלושה חלקים ומכאן המלצתי לבצע מסלול זה בעלייה. עלייה תמיד עדיפה על פני ירידה באם הולכים באופן מושכל. לקראת סוף המסלול ישנה ירידה קצרה ותלולה.

הסימון במקטע זה כמו במקטעים הקודמים אינו טוב מספיק; המרחקים בין סימן לסימן גדולים, בנקודות חשובות הסימנים אינם קיימים. המלצתי להולך ללא מכשירי ניווט להיות ערני כל הדרך.

תחילת המסלול

המסלול מתחיל בחיבור כביש הגישה למלונות עם כביש מס' 90. מנקודה זו ההליכה היא על הטיילת הצמודה לים המלח, הליכה של כארבעה ק"מ. השביל עוזב את הטיילת מזרחה לעבר ים המלח ומיד מבצעים פרסה ועוברים מתחת לכביש.

מנקודה זו מתכנני השביל מתחו קו והעבירו את השביל בסמוך לכביש מספר 90 וממערב לו. ההליכה במקטע זה, קשה, לא נוחה ולעתים ממש צמודה לכביש.

מהלך המסלול

לאחר שפוגשים ס"ש האדום ההתואי משנה את פניו, ומסומן בנוף מדברי אופייני. בהמשך ישנה עלייה ארוכה המחלוקת למעשה לשלוש עליות. המלצתי לעלות אותן באיטיות ובזהירות. סוף העליות נמצא ברום של מינוס 80 מטר מתחת לפני הים.

ההמשך הינו קטע קל יחסית באורך של כ-1 ק"מ. המשך המסלול הינה ירידה לא קשה לעבר ערוץ הנחל. לאחר שיוצאים מהנחל המסלול במגמת עלייה מתונה  ועל דרך נוחה ברובו.

בחלוף כ-3 ק"מ הליכה, השביל עולה באופן מתון עד לגובה 7 מטר מעל לפני הים.

סוף המסלול

מנקודת שיא הגובה ניבטת תצפית לעבר מצדה מדרום. השביל יורד בתלילות רבה לעבר הערוץ. הירידה מאוד קשה ונדרשת זהירות מרבית. הקטע התלול מסתיים כעבור כ-250 מטר. בסיומו השביל יורד בשביל עיזים נוח ומתון והמשכו הליכה בתוך הערוץ.

היציאה מהערוץ במגמת עלייה ובסמוך לשביל הסוללה. מכאן נדרש לפנות שמאלה מרחק הליכה קצר לחנייה וליציאה מהגן הלאומי מצדה.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות