גידול סחלבים | שיקום סחלבים

הסחלב הינו אחד מצמחי הבית המרשימים בפריחתם הצבעונית והססגונית ואחד מצמחי הבית הקלים לגידול.

מגדלי סחלבים רבים שרכשו את הסחלב בעצמם או קיבלו אותו כמתנה נוטים לחשוב שהסחלב שבטבע גדל באזורים לחים מאוד זקוק ללחות ולתנאים זהים, אך לא כך הוא. הסחלב המתורבת שונה בתכלית מסחלב הבר ומסתגל על נקלה לבית גידול יובשני, בבית גידול (במצע) לח ורווי מים הסחלב לא יתפתח ואף ימות.

תדירות ההשקייה של הסחלב משתנה בין תקופת החורף לתקופת הקיץ; בקיץ נדרש להשקותו בתדירות של 7 – 10 ימים לעומת זאת בחורף התדירות הינה בין 14 – 20 יום. אין חשיבות מיוחדת לשימוש במים מנרלים וכדומה לצורך ההשקייה הואיל והסחלב זקוק למינרלים הנמצאים במים.  לאחר ההשקייה יש לנקז את המים מהעציץ. ניתן לרסס את הסחלב בימים החמים אך הדבר יגרור להוצאת שורשי אויר מרובים.

מצע הגידול חייב להיות מתאים (קיים מצע יעודי לגידול סחלבים), מצע זה קל ומאוורר. את הסחלב יש לגדל בעציץ שקוף ובעל פתחי ניקוז רבים. מומלץ להוסיף דשן למצע כל מספר חודשים. את המצע מומלץ להחליף אחת לשנה.

שורשי הסחלב הבריא צבעם ירוק או כסוף דבר המעיד על בריאות טובה של הסחלב. הסחלב כצמח מטפס/וטפיל החי על עצים (סחלב הבר) משמר את התכונה של הוצאת שורשי אוויר מרובים, זוהי תופעה רווחת ונפוצה ואין לחתוך שורשים אלו ואו לנסות לכסותם במצע.

בתום הפריחה ישנן שתי גישות לטיפול בסחלב: גישה אחת דוגלת בגיזום עמוד התפרחת והותרת שני מפרקים. גישה אחרת דוגלת בהותרת עמוד התפרחת על כנו. שתי הגישות אפשריות וכל מגדל יבחר בגישה המועדפת עליו. באם עמוד התפרחת מצהיב נדרש לגוזמו.

צבע העלים מושפע מכמות האור שהסחלב נחשף אליו, באם כמות האור גדולה מדי עלי הסחלב יהיו בצבע ירוק בהיר, סימן זה מעיד שיש להרחיק את הסחלב מהאזור המואר לאזור מועט מעט פחות. עלים בצבע ירוק כהה מעידים על כמות אור אופטימלית. את העלים המצהיבים יש לגזום ולהרחיק קרוב ככל הניתן לגבעול הצמח.

הכותב הינו מומחה בטיפול ושיקום סחלבים.

באם הסחלב שלכם במצב ירוד, עלים מצהיבים ניתן להביאו לשיקום תמורת תשלום סימלי. לפרטים: צביקה 052-2559584