הטיולים הבאים בשביל ישראל

נפתחה ההרשמה לעונת 2019 – 2020 שביל ישראל 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם עם כל ההיצע של המדריכים והקבוצות שהולכות ומתארגנות ללכת בשביל ישראל, באיזה חברה לבחור?

שאלה מצוינת ולכן הפרמטרים שעליכם לבחון הנם אובייקטיביים ומקצועיים.

אני מוביל קבוצות כבר עשר שנים ומספר קבוצות כבר סיים. סוגיית המקצוענות שלי אינה מוטלת בספק ואינני מתפשר על כך. הנני בעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל, בעל ידע רחב ומעמיק ביותר במגוון תחומים. לאורך הטיולים מועברות הדרכות עומק ברמה אקדמית במגוון נושאים.

סוגיית הבטיחות בטיולים נמצאת אצלי בראש סדר העדיפויות: מנושא של נעלים וציוד מתאים, הליכה בשבילים המסומנים, מים בחירת המסלול בהתאם למזג האוויר.

בעונת הטיולים הקרובה תפתחנה מספר קבוצות; כך כל אחד ואחת יוכל להשתלב בקבוצה המתאימה עבורו.

קבוצה מס' 13 – קבוצת מיטיבי לכת שתלך בימי שבת.

קבוצה מס' 14 – קבוצת מיטיבי לכת שתלך בימי שישי.

קבוצה מס' 15 – קבוצת לייט פלוס שתלך בימי שבת.

אם אתם מחפשים מקצועיות ומקצוענות, אם הדברים שמניתי חשובים לכם – הגעתם למקום הנכון. להתראות בשביל – צביקה

בעונת הטיולים הבאה תפתחנה מספר קבוצות: שביל ישראל

קבוצה מס' 13 – קבוצה שתלך את המקטעים המלאים בימי שבת אחת לארבע שבתות. מתאים למיטיבי לכת ומטיילים בעלי ניסיון בטיולי שטח.

קבוצה מס' 14 – קבוצה שתלך את המקטעים המלאים בימי שישי אחת לארבע שבועות. מתאים למיטיבי לכת ומטיילים בעלי ניסיון בטיולי שטח.

קבוצה מס' 15 – קבוצה שתלך את חלק מהמקטעים באופן פחות אינטנסיבי, אורך המסלולים יהיה בין 14 – 10 ק"מ. ההליכה בשבת אחת לארבע שבתות. מתאים לאוהבי לכת.

הטיול הראשון

הטיול הראשון בדרך כלל לקבוצות החדשות, קטע מס' 1 מבית אוסישקין לתל חי. הטיול הראשון בדרך כלל הינו טיול מרובה משתתפים. הטיול משמש כטיול ניסיון בו כל אחד ואחת בוחן את יכולותיו ואת ציפיותיו לעומת המציאות.

הטיול השני יהיה טיול שמספר המשתתפים בו מוגבל. באם כמות המעוניינים להמשיך לטיול השני תהא גדולה, הקבוצה תפוצל לשניים.

בהצלחה לכולנו 🙂

מענה לכל השאלות אודות ההליכה בשביל: אורך מסלולים, דרגת קושי, עלויות וכדומה, תמצאו בהמשך הדף ומומלץ ביותר לקרוא את כל הפרטים אודות ההליכה בשביל. כך תקבלו תמונה מלאה ושלמה.

אין חובה להצטרף לקבוצה חדשה וניתן להצטרף לכל אחת מהקבוצות האחרות (שכבר הולכות) אל המסע לאורך שביל ישראל.

תוכניות הטיולים של כל הקבוצות נמצאות בסוף העמוד

פרטים אודות ההליכה בשביל ישראל עם ארץ הצבי טיולים

הטיולים בשביל ישראל בארץ הצבי טיולים הינם טיולים מודרכים, וההליכה בהם הינה הליכה קבוצתית. במהלך הטיול תהיינה עצירות רבות להדרכה במגוון נושאים: היסטוריה, ארכיאולוגיה, תנ"ך, בוטניקה, זיאולוגיה ועוד.

הקבוצה הולכת כדבוקה אחת, ללא פערים והקצב מותאם לכלל חברי הקבוצה.

פרטים כלליים

  • אורך כל מקטע  נע בין 12-23 ק"מ. לקבוצות הלייט אורכי המסלולים 7-13 ק"מ. לקבוצת הלייט פלוס אורכי המסלולים ינועו בין 10-14 ק"מ
  • אין קשר בין מספר הקטע לבין דרגת הקושי! כל קטע הינו בדרגת קושי שונה.
  • מספר המקטעים הינו 66. שלושה מסלולים שהיו בחלוקה הראשונית פוצלו לשניים לנוחות ההולכים הואיל והם היו מסלולים ארוכים, קשים, או מתישים. המסלולים שפוצלו הינם: 2, 42, 43.                
  • זמן ההליכה נע בין 7-11 שעות. לקבוצת הלייט 5-6 שעות.
  • הטיולים מיועדים למיטיבי לכת / אוהבי לכת ודרגת הקושי נע בין קלה לעד קשה מאוד.
  • ההגעה לטיול הינה עצמאית.
  • מי שאין ברשותו רכב, מוזמן להצטרף לחבר ואו חברה שיש ברשותם רכב.
  • נפגשים בנקודת הסיום ומשם מתבצעת הקפצה באוטובוס בעלות נוספת. ההקפצות של קבוצות הלייט בחלקן הינן הקפצות עצמיות.
  • הטיולים מתקיימים אחת לארבעה שבועות. משך ההליכה מתפרש על פני כ-6 עונות.
  • ההליכה מצפון לדרום למעט הסטות בשל מזג אויר ו/או בשל קיומם של סופ"ש שמתקיימים בדרום.
  • בחודשי הקיץ יוצאים לפגרה של כ-4-5 חודשים.
  • מספר המטיילים המרבי בקבוצה יכול להגיע עד ל-35, למעט הטיול הראשון שכמות המשתתפים יכולה להיות בו רבה יותר.
  • חתך הגיל הממוצע של חברי הקבוצות נע בין  +40-60 אך ישנם מטיילים צעירים יותר, ואו מבוגרים יותר. הגיל אינו מהווה קריטריון, היכולת והכושר הם החשובים.

ציוד נדרש להליכה בשביל ישראל

  • המטייל נושא את המים ואת ארוחותיו עמו.
  • נעלי הליכה גבוהות (נעלי הרים) לטיולים חובה! מטייל שרכש נעליים חדשות, מתבקש ללכת עמן מספר ימים לפני הטיול למניעת שפשופים ויבלות.
  • מטייל שברשותו נעלי הליכה שלא נעשה בהם שימוש שנה או יותר מתבקש להצטייד בנעלים חדשות ולא להגיע איתן לטיול!

עלויות ופרטים חשובים

  • בקטעים הדרומיים הטיולים יתקיימו יומיים רצופים: שישי-שבת, רביעי-חמישי.
  • עלות נוספת לינה באורחנים ובקיבוצים שבדרך.
  • עלות נוספת (בקטעים הדרומיים) להקפצות לתוך השטח וממנו, העלויות יקרות בהרבה מההקפצות בטיולים החד יומיים הואיל והן מתבצעות ברכבי שטח.
  • בסופי השבוע לא תתאפשר לינה עצמאית. סופ"ש כולל: לינה, ארוחות, הקפצות והדרכה, ומהווים חבילה שלמה.
  • בעונה נפתחים 5 סופ"ש להרשמה בתחילת העונה, הרישום הינו על בסיס מקום פנוי. מספר המשתתפים מוגבל.
  • ישנן 3 שמורות שהשביל עובר דרכן. למחזיקי כרטיסי מטמון  ניתנות הנחות בכניסה.
  • אין חובה להרשם לכל הטיולים מראש! מטייל שירצה להתחייב לעונה כולה יזכה בהנחה בשיעור 15%.
  • לכל טיול נרשמים בנפרד בעמוד הטיול. ההרשמה לטיול נפתחת רק לאחר שמסיימים את הטיול הקודם.
  • עלויות: עלות כל טיול 110 ש"ח  למבוגר ו-75 ש"ח לילד + עלות הקפצה בסך 25 ש"ח המשולמת במזומן בטיול.
  • עלויות בסופ"ש: עלות כל טיול 140 ש"ח  למבוגר ו-110 ש"ח לילד + עלות הקפצות, כפי שיפורסם בעמוד הטיול. עלויות ההקפצות משולמת במזומן בטיול.
  • קיומו של טיול מותנה במינימום 15 נרשמים, אלא אם כן המטיילים משלימים את שכר עבודתי לסכום המינמלי של 1,650 ש"ח.
  • התשלום לטיול מתבצע: בהעברה ב-BIT (טלפון: 052-2559584), או בכרטיס אשראי (על כך תגבה עמלה בשיעור 4%).
  • הנחה למתמידים: כל מטייל שיגיע לחמישה טיולים רצופים בעונת הטיולים הנוכחית יקבל הנחה של 50% על הטיול החמישי (ממחיר הטיולים החד יומיים).
  • עלות ההקפצה בכל הטיולים החד יומיים מנקודת סיום להתחלה או ההפך הינה 25 ש"ח. עלות זו משולמת ישירות לנהג.
  • פרוט המסלולים ותאריכי ההליכה נמצאים בטבלאות למטה. דף מפורט אודות כל מסלול נמצא בתפריט ימני.
  • לאחר שנשלח טופס ההרשמה לטיול, מתקבל אישור על כך באימייל, באם לא התקבל אישור משמע הטופס לא מולא כראוי ולא נשלח.
  • חשוב ביותר! למטיילים אין ביטוח כנגד תאונות, הביטוח הינו שלי בלבד!
  • אתר תחזית מזג אוויר מפורט

להולכים בשביל ישראל

זה הזמן להגשים חלום ישן לחצות את הארץ לאורכה, מהצפון ועד אילת בדרום. ללכת במסלול שהפך לאבן שואבת לרבים וטובים שבלעדיו אהבת הטבע והטיולים אינה שלמה.

כיוון שאני הלכתי ועדיין הולך לאורכו של השביל החלטתי להרים את הפרויקט. לעזור לכם החולמים והחולמות שבשל אילוצים כאלה ואחרים עדיין לא מימשתם את החלום. באמצעותי – "ארץ הצבי טיולים" תוכלו להגשימו.

יתרונות ההליכה בקבוצה מאורגנת

כל הבעיות הטכניות והלוגיסטיות יקבלו מענה, בנוסף ואולי הדבר החשוב ביותר. תשולבנה הדרכות לאורך המסלול תוך התייחסות הן לאתרים בהן נפגוש בדרך והן התייחסות לסביבה על כל היבטיה: צמחיה, גיאולוגיה, זואולוגיה, היסטוריה ותנ"ך.

מובטחת למצטרפים חוויה בלתי נשכחת עם ערך מוסף גבוה בנוסף להליכה בשביל. כאשר לא נפסח על אתרים חשובים הנמצאים על השביל או בקרבתו לא נחמיצם. תוך שמירה על התוואי המקורי של השביל.

התכנון לקיים את הטיולים אחת לחודש מותנה בתנאי השטח ובמזג האויר. אני מזמין אתכם, כל אחת ואחת הרוצים לממש חלום ישן והחושבים ומרגישים עצמם כמיטיבי לכת או אוהבי לכת להצטרף אלינו במסע הארוך.

להתראות בשביל, צביקה

אודות שביל ישראל

הולכים בשביל ישראל: בהיותנו המדינה המסומנת ביותר בעולם, דהיינו בעלת היחס הגבוה ביותר בין אורך השבילים המסומנים לבין השטח בקמ"ר, ראוי היה שנתברך בשביל ארצי דוגמת ה"קאמינו דה סנטיאגו" בספרד ו"ויאה אלפינה" בשוויץ. היה זה "שביל האפלאצ'ים" בארה"ב שהעניק את ההשראה ל'שביל ישראל'.

הוגה הרעיון היה אברהם תמיר ז"ל, עיתונאי ב"דבר לילדים". הוא פנה לאורי דביר ז"ל שהיה יו"ר "הועדה לשבילי ישראל' כבר בשנת 1980. לקראת שנת החמישים למדינה (1995) ולאחר עבודת הכנה מורכבת וממושכת נחנך השביל ע"י נשיא המדינה דאז עזר ויצמן ז"ל.

מפאת הדיונים הציבוריים הסוערים על כביש 6 באותה תקופה, מכונה השביל בטעות ע"י רבים "שביל חוצה ישראל' למרות שהוא רחוק מלענות על הגדרה זו. אולי דווקא השם "שביל מאחד ישראל" מתאים לו יותר.

צבעי השביל

כיוון שארצנו צרה וארוכה די היה בעיגון נקודה בצפון ונקודה בדרום ע"מ להבטיח מעבר במרבית אזורי הארץ (למרות היותה קטנטונת היא נחלקת לכ-20 אזורים גיאוגרפיים שונים!). ומה היה סמלי יותר מהתרפקות על הביטוי האלמותי "מדן ועד אילת"?

ובכן, השביל מתחיל במעיינות הדן בצפון ומסתיים בסמוך למעבר טאבה, לחוף מפרץ אילת.

אל סימון השבילים השגור – שני פסים לבנים וביניהם פס עם צבע השביל המסומן במפה, נוספו לאחרונה סימונים חדשים ושונים – שביל הכינרת, שביל הגולן, ושבילים מקומיים שונים.

סימון שביל ישראל הוא בפסים כתום כחול ולבן שיופיעו לרוב בדירוג. הכחול מסמל את הים, הכתום את המדבר והלבן את השלג בחרמון, באופן זה בולט הפס הכתום לכיוון השביל המוביל דרומה והלבן יצביע לכיוון המוביל אל קצהו הצפוני.

תוואי השביל

השביל עובר כולו בתחומי הקו הירוק. התוואי 'תופר' מספר רב של מסלולים שהיו קיימים קודם לכן מתוך השתדלות לכלול כמה שיותר מסלולים אטרקטיביים ומוכרים, ומתוך כוונה לעבור בסמוך למקומות קדושים לבני כל הדתות.

מאז חניכתו עבר התוואי מספר שינויים כמו משיכתו באזור השרון לכיוון הים (שוב נתקלנו בכביש 6). הסטה משמעותית בנגב, (מקטע של 70 ק"מ בצמוד לכביש 40) בשל שטחי אש מצדדיו, ועדיין אין השביל מגיע לנקודות רבות ואף פוסח על חבלי ארץ שלמים.

אורך שביל ישראל

שינוי התוואי השפיע כמובן על אורך השביל שהחל בסביבות ה-880 ק"מ, ועומד כיום על כ-1,050 ק"מ נטו (האורך בפועל גבוה בין 10-15%).

בימים אלו במסגרת טיולי עם הקבוצות  אנו מודדים אותו במדוייק באמצעות מכשירי GPS ואשמח בקרוב לפרסם באתר את מידת האורך הסופית.

מוזמנים להצטרף אלינו ההולכים בפרוייקט שאני מוביל.

צביקה