שביל ישראל - הולכים בשביל ישראל

הטיולים הבאים:

נפתחה ההרשמה לעונת 2021 – 2020 בשביל ישראל

שביל ישראל - הולכים בשביל ישראל

אתם בוודאי שואלים את עצמכם עם כל ההיצע של המדריכים והקבוצות שהולכות ומתארגנות ללכת בשביל ישראל, באיזה חברה לבחור?

שאלה מצוינת ולכן הפרמטרים שעליכם לבחון הנם אובייקטיביים ומקצועיים.

אני מוביל קבוצות כבר עשר שנים ומספר קבוצות כבר סיים. סוגיית המקצוענות שלי אינה מוטלת בספק ואינני מתפשר על כך. הנני בעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל, בעל ידע רחב ומעמיק ביותר במגוון תחומים. לאורך הטיולים מועברות הדרכות עומק ברמה אקדמית במגוון נושאים.

סוגיית הבטיחות בטיולים נמצאת אצלי בראש סדר העדיפויות: מנושא של נעלים וציוד מתאים, הליכה בשבילים המסומנים, מים בחירת המסלול בהתאם למזג האוויר.

בעונת הטיולים הקרובה תפתחנה מספר קבוצות; כך כל אחד ואחת יוכל להשתלב בקבוצה המתאימה עבורו.

קבוצה מס' 16 – קבוצת מיטיבי לכת שהולכת בימי שבת.

קבוצה מס' 14 – קבוצת מיטיבי לכת בימי שישי.

קבוצה מס' 17 – קבוצת לייט שהולכת בימי שבת.

*מטייל שיתחייב למנוי (התחייבות ל-7 טיולים בעונת טיולים) המחיר לטיול בודד ללא ההקפצות יהיה 90 ש"ח

אם אתם מחפשים מקצועיות ומקצוענות, אם הדברים שמניתי חשובים לכם – הגעתם למקום הנכון. להתראות בשביל ישראל – צביקה

 
 

בעונת הטיולים הבאה תפתחנה מספר קבוצות:

קבוצה מס' 16 – קבוצה שתלך את המקטעים המלאים בימי שבת אחת לארבע שבתות. מתאים למיטיבי לכת ומטיילים בעלי ניסיון בטיולי שטח.

קבוצה מס' 14 – קבוצה שתלך את המקטעים המלאים בימי שישי אחת לארבע שבתות. מתאים למיטיבי לכת ומטיילים בעלי ניסיון בטיולי שטח.

קבוצה מס' 17 – קבוצה שתלך את חלק מהמקטעים באופן פחות אינטנסיבי, אורך המסלולים יהיה בין 12 – 6 ק"מ. ההליכה בשבת אחת לארבע שבתות. מתאים לאוהבי לכת.

הטיול הראשון

הטיול הראשון לקבוצות החדשות, בדרך כלל הוא קטע מס' 1 מבית אוסישקין לתל חי. הטיול הראשון בדרך כלל הנו טיול מרובה משתתפים.

הטיול משמש כטיול ניסיון בו כל אחד ואחת בוחן את יכולותיו ואת ציפיותיו לעומת המציאות ואת התחברותו למדריך ולקבוצה..

הטיול השני יהיה מוגבל במספר המטיילים. באם כמות המעוניינים להמשיך הקבוצה תפוצל לשניים.

בהצלחה לכולנו 🙂

סופ"ש בשביל בשביל ישראל

שביל ישראל - הולכים בשביל ישראל

סופ"ש פתוחים לכלל חברי הקבוצות כפוף ליכולת (ישנם טיולים בדרגת קושי גבוהה מאוד). בעונה זו יתקיים סופ"ש חדש בים המלח שישלב הליכה לילית לאור ירח בנחל פרצים.

מענה לכל השאלות אודות ההליכה בשביל: אורך מסלולים, דרגת קושי, עלויות וכדומה, תמצאו בהמשך הדף ומומלץ ביותר לקרוא את כל הפרטים אודות ההליכה בשביל. כך תקבלו תמונה מלאה ושלמה.

אין חובה להצטרף לקבוצה חדשה וניתן להצטרף לכל אחת מהקבוצות האחרות (שכבר הולכות בשביל) אל המסע לאורך שביל ישראל.

תוכניות הטיולים של כל הקבוצות נמצאות בסוף העמוד

פרטים אודות ההליכה בשביל ישראל עם ארץ הצבי טיולים

הטיולים בשביל ישראל בארץ הצבי טיולים הינם טיולים מודרכים, וההליכה הינה הליכה קבוצתית. במהלך הטיול תהיינה עצירות להדרכה במגוון רחב של נושאים: תנ"ך, היסטוריה, ארכאולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה ועל כל מה שנמצא במרחב.

הקבוצה הולכת ביחד, אני מקפיד שלא יוצרו פערים והקצב מותאם לכלל חברי הקבוצה, תוך התחשבות בכולם.

פרטים כלליים

  • אורך כל מקטע  נע בין 12-23 ק"מ. לקבוצות הלייט אורכי המסלולים 7-13 ק"מ. לקבוצת הלייט פלוס אורכי המסלולים ינועו בין 10-14 ק"מ
  • אין קשר בין מספר הקטע לבין דרגת הקושי! כל קטע הינו בדרגת קושי שונה.
  • מספר המקטעים הינו  69 באם מוותרים על שלושת הקטעים שהוצאו מהשביל מערד – נחל כנפן – נחל חימר – מיצד תמר. ארבעה מסלולים פוצלו לשניים לנוחות ההולכים הואיל והם היו מסלולים ארוכים מדי, קשים, או מתישים.                
  • זמן ההליכה משתנה ממסלול למסלול ונע בין 7-11 שעות. משך ההליכה לקבוצת הלייט 5-6 שעות.
  • הטיולים מיועדים הן למיטיבי לכת והן לאוהבי לכת. דרגת הקושי נעה בין קלה לעד קשה מאוד.
  • נפגשים בנקודת הסיום ומשם מתבצעת הקפצה באוטובוס בעלות נוספת. ההקפצות של קבוצות הלייט בחלקן הינן הקפצות עצמיות.
  • הטיולים מתקיימים אחת לארבעה שבועות. משך ההליכה מתפרש על פני כ-7 עונות.
  • ההליכה מצפון לדרום למעט הסטות בשל מזג אויר ו/או בשל קיומם של סופ"ש שמתקיימים בדרום.
  • בחודשי הקיץ יוצאים לפגרה של כ-4-5 חודשים.
  • מספר המטיילים המרבי בקבוצה יכול להגיע עד ל-35, למעט הטיול הראשון שכמות המשתתפים יכולה להיות בו רבה יותר.
  • חתך הגיל הממוצע של חברי הקבוצות נע בין  +40-60 אך ישנם מטיילים צעירים יותר, ואו מבוגרים יותר. הגיל אינו מהווה קריטריון, היכולת והכושר הם החשובים.

שביל ישראל - הולכים בשביל ישראל

ציוד נדרש לטיולים

  • המטייל נושא את המים ואת ארוחותיו עמו.
  • נעלי הליכה גבוהות (נעלי הרים) לטיולים חובה! מטייל שרכש נעליים חדשות, מתבקש ללכת עמן מספר ימים לפני הטיול למניעת שפשופים ויבלות.
  • מטייל שברשותו נעלי הליכה שלא נעשה בהם שימוש שנה או יותר מתבקש להצטייד בנעלים חדשות ולא להגיע איתן לטיול!

עלויות ופרטים חשובים

  • בקטעים הדרומיים הטיולים יתקיימו יומיים רצופים: שישי-שבת, רביעי-חמישי.
  • עלות נוספת לינה באורחנים ובקיבוצים שבדרך.
  • עלות נוספת (בקטעים הדרומיים) להקפצות לתוך השטח וממנו, העלויות יקרות בהרבה מההקפצות בטיולים החד יומיים הואיל והן מתבצעות ברכבי שטח.
  • בסופי השבוע לא תתאפשר לינה עצמאית. סופ"ש כולל: לינה, ארוחות, הקפצות והדרכה, ומהווים חבילה שלמה.
  • בעונה נפתחים 4 סופ"ש להרשמה בתחילת העונה, הרישום הינו על בסיס מקום פנוי. מספר המשתתפים מוגבל.
  • ישנן 3 שמורות שהשביל עובר דרכן. למחזיקי כרטיסי מטמון  ניתנות הנחות בכניסה.
  • אין חובה להרשם לכל הטיולים מראש! מטייל שירצה להתחייב לעונה כולה יזכה בהנחה בשיעור 15%.
  • לכל טיול נרשמים בנפרד בעמוד הטיול. ההרשמה לטיול נפתחת רק לאחר שמסיימים את הטיול הקודם.
  • עלויות: עלות כל טיול 110 ש"ח  למבוגר ו-75 ש"ח לילד + עלות הקפצה בסך 25 ש"ח המשולמת במזומן בטיול.
  • עלויות בסופ"ש: עלות כל טיול 140 ש"ח  למבוגר ו-110 ש"ח לילד + עלות הקפצות, כפי שיפורסם בעמוד הטיול. עלויות ההקפצות משולמת במזומן בטיול.
  • מטייל שיתחייב למנוי (התחייבות ל-7 טיולים בעונת טיולים) המחיר לטיול בודד ללא ההקפצות יהיה 90 ש"ח

  • קיומו של טיול מותנה במינימום 15 נרשמים, אלא אם כן המטיילים משלימים את שכר עבודתי לסכום המינמלי של 1,650 ש"ח.

  • התשלום לטיול מתבצע: בהעברה ב-BIT (טלפון: 052-2559584), או בכרטיס אשראי (על כך תגבה עמלה בשיעור 4%).
  • הנחה למתמידים: כל מטייל שיגיע לחמישה טיולים רצופים בעונת הטיולים הנוכחית יקבל הנחה של 50% על הטיול החמישי (ממחיר הטיולים החד יומיים).
  • עלות ההקפצה בכל הטיולים החד יומיים מנקודת סיום להתחלה או ההפך הינה 25 ש"ח. עלות זו משולמת ישירות לנהג.
  • פרוט המסלולים ותאריכי ההליכה נמצאים בטבלאות למטה. דף מפורט אודות כל מסלול נמצא בתפריט ימני.
  • לאחר שנשלח טופס ההרשמה לטיול, מתקבל אישור על כך באימייל, באם לא התקבל אישור משמע הטופס לא מולא כראוי ולא נשלח.
  • חשוב ביותר! למטיילים אין ביטוח כנגד תאונות, הביטוח הינו שלי בלבד!
  • אתר תחזית מזג אוויר מפורט

להולכים בשביל ישראל

הנכם עומדים להגשים חלום ישן – להתחיל את ההליכה בשביל ישראל. מדובר בפרויקט שנמשך על פני מספר שנים, ונדרשת התמדה ומחויבות אישית גבוהה ביותר, מחויבות לעצמכם.

אני הולך בשביל ישראל כבר למעלה מעשור, ואף הובלתי מספר קבוצות לסיומו, הנני בעל נסיון עשיר ויד רב. בעזרתי – "ארץ הצבי טיולים" תוכלו להגשים את החלום.

יתרונות ההליכה בקבוצה מאורגנת

המטייל העצמאי ואף מובילי הקבוצות יתקלו במספר בעיות טכניות ולוגיסטיות, אני מותן להן מענה.

הדבר החשוב ביותר לפחות להבנתי שלאורך כל מסלול תשולבנה הדרכות  התייחסות הן לאתרים בהן נפגוש בדרך והן התייחסות לסביבה על כל היבטיה: בוטניקה, גיאולוגיה, זואולוגיה, היסטוריה ותנ"ך.

למצטרפים להליכה בשביל ישראל מובטחת חוויה בלתי נשכחת עם ערך מוסף. לעתים תתבצענה סטיות קלות מהשביל לטובת אתרים הנמצאים בסמוך שהשביל פוסח עליהם.

הטיולים  יתקיימו אחת לארבעה שבעות מותנה בתנאי השטח ובמזג האויר. אני מזמין אתכם, כל אחת ואחת הרוצים לממש חלום ישן ו להצטרף לאחת הקבוצות אלינו במסע הארוך והמופלא.

להתראות בשביל, צביקה

אודות שביל ישראל

הולכים בשביל ישראל: בהיותנו המדינה המסומנת ביותר בעולם, דהיינו בעלת היחס הגבוה ביותר בין אורך השבילים המסומנים לבין השטח בקמ"ר, ראוי היה שנתברך בשביל ארצי דוגמת ה"קאמינו דה סנטיאגו" בספרד ו"ויאה אלפינה" בשוויץ. היה זה "שביל האפלאצ'ים" בארה"ב שהעניק את ההשראה ל'שביל ישראל'.

הוגה הרעיון היה אברהם תמיר ז"ל, עיתונאי ב"דבר לילדים". הוא פנה לאורי דביר ז"ל שהיה יו"ר "הועדה לשבילי ישראל' כבר בשנת 1980. לקראת שנת החמישים למדינה (1995) ולאחר עבודת הכנה מורכבת וממושכת נחנך השביל ע"י נשיא המדינה דאז עזר ויצמן ז"ל.

מפאת הדיונים הציבוריים הסוערים על כביש 6 באותה תקופה, מכונה השביל בטעות ע"י רבים "שביל חוצה ישראל' למרות שהוא רחוק מלענות על הגדרה זו. אולי דווקא השם "שביל מאחד ישראל" מתאים לו יותר.

צבעי השביל

כיוון שארצנו צרה וארוכה די היה בעיגון נקודה בצפון ונקודה בדרום ע"מ להבטיח מעבר במרבית אזורי הארץ (למרות היותה קטנטונת היא נחלקת לכ-20 אזורים גיאוגרפיים שונים!).

ומה היה סמלי יותר מהתרפקות על הביטוי האלמותי "מדן ועד אילת"?

ובכן, השביל מתחיל במעיינות הדן בצפון ומסתיים בסמוך למעבר טאבה, לחוף מפרץ אילת.

אל סימון השבילים השגור – שני פסים לבנים וביניהם פס עם צבע השביל המסומן במפה, נוספו לאחרונה סימונים חדשים ושונים – שביל הכינרת, שביל הגולן, ושבילים מקומיים שונים.

סימון שביל ישראל הוא בפסים כתום כחול ולבן שיופיעו לרוב בדירוג.

הכחול מסמל את צבע הים, הכתום מסמל את צבעו של המדבר והלבן את צבעו של השלג בחרמון, באופן זה בולט הפס הכתום לכיוון השביל המוביל דרומה והלבן יצביע לכיוון המוביל אל קצהו הצפוני.

תוואי השביל

השביל עובר כולו בתחומי הקו הירוק אם כי לאחרונה הוא נכנס גם לירושלים (מסיבות פוליטיות).

התוואי מחבר ואו מתלכד עם מספר רב של מסלולים שהיו קיימים קודם לכן מתוך נסיון לכלול כמה שיותר מסלולים אטרקטיביים ומוכרים בתוואי השביל.

ומתוך כוונה לעבור בסמוך למקומות קדושים לבני כל הדתות.

מאז חניכתו עבר התוואי מספר שינויים כמו סימונו באזור השרון לכיוון הים (שוב נתקלנו בכביש 6).

באזור הנגב בוצעה הסטה משמעותית, (מקטע של 70 ק"מ בצמוד לכביש 40) בשל שטחי אש מצדדיו. בנוסף בסוכות 2019 סומנו כ-90 ק"מ חדשים מאזור ערד ועד לנחל צפית.

יחד עם זאת ולמרות שהשביל מגיע לנקודות רבות עדיין פוסח על חבלי ארץ שלמים.

אורך שביל ישראל

שינוי התוואי השפיע כמובן על אורך השביל שהחל בסביבות ה-880 ק"מ, ועומד כיום על כ-1,100 ק"מ נטו (האורך בפועל גבוה בין 10-15%).

בימים אלו במסגרת טיולי עם הקבוצות  אנו מודדים אותו במדוייק באמצעות מכשירי GPS ואשמח בקרוב לפרסם באתר את מידת האורך הסופית.

מוזמנים להצטרף אלינו ההולכים בפרוייקט שאני מוביל.

צביקה