אודות שביל עמק המעיינות

שביל עמק המעיינות סומן ונפרץ בשנים 2009-2010. השביל הינו יוזמה של המועצה המקומית (ששמה שונה למועצה מקומית עמק המעיינות) ושל תלמידי המכינה  הקדם צבאית – "עמק". אורכו של השביל כ-145 ק"מ והינו חולף באתרי טבע ומורשת רבים כגון: עין מודע, עין שוקק, תחנת החשמל נהריים ועוד. היוזמה המקומית לסימון השביל הובילה לכך שלעיתים השביל סומן בתוואי שטח קשים ביותר ואף בלתי עבירים לחלוטין בתקופות מסויימות בשנה. כל מקטע יזכה להתייחסות פרטנית עם המלצות למסלוללים חלופיים להתגבר על בעיות העבירות בשטח.

תחילתו של שביל עמק המעיינות במתלול עמינדב שבגלבוע. הגלבוע הינו קער גיאולוגי צעיר, בו נובעים שלושה מעיינות. הר מכישוע מחזיק בשיא הגובה ברום-536 מטר מעל פני הים.  מורדותיו ההצפון מזרחיים מהווים קו שבר (העתק) גיאולוגי, המסביר את שפע המעיינות באזור, מכאן נגזר שמו של העמק.

תוואי המסלול חולף במגוון רחב של נופים: מעיינות, שטחי בר בלתי מופרעים, אתרי מורשת היסטוריים, שטחים חקלאים: שדות, פרדסים, חממות, בריכות דגים.

המסלול סומן בסימון שבילים; לבן, צהוב, לבן. בהתלכדותו של שביל עמק המעיינות עם שבילים מקומיים תופיע נקודה צהובה בחלקו העליון של סימון השבילים.

תקופת הטיולים המומלצת הינה בין החודשים נובמבר לאפריל. בחודשי החורף מומלץ ביותר לברר באם ירד גשם באזור הטיול. האדמה, אדמה כבדה ולאחר גשמים ההליכה בה קשה מאוד.

ניתן להזמין טיולים בשביל עמק המעיינות לקבוצות מאורגנות.