אודות המסלול

טיול בדרגת קושי קלה ביות. מתאים להליכה גם מהלך החורף הואיל וחלקים רבים מהמסלול הינם על כביש משובש מסוג ב', מיעוטו על דרך כורכר וחלק קטן על דרך עפר. המסלול עובר בשטחים חקלאיים: מטעים, פרדסים ושדות. אזורים שמעטים מטיילים בהם ומקנה להולך תחושת ניתוק.

סימוני השבלים לאורך המסלול במרבית הדרך טובים, אך ישנן נקודות ודווקא בצמתים ובפיצולים שהסימן לעיתים חסר, מומלץ להקפיד על עירנות בנקודות אלה. נקודה אחת נמצאת כעבור הליכה של כ-3 ק"מ מנקודת ההתחלה. ההליכה על כביש משובש בלב השדות והשביל מבצע פניה חדה שמאלה ודרומה וקל מאוד להחמיץ פניה זו.

לאחר הליכה של כ-10 ק"מ שביל עמק המעיינות מגיע לצמחיית נחלים גבוהה ועבותה, צמחיה זו המורכבת מ: קנים, סוף, אשלים ועוד מקיפה את המעיין – עין נזם. המעיין נמצא בקרבת הקיבוץ שדה אליהו ומוכר אף בשם עין חנז'יר או אין חזיר. מעיין זה הינו בריכה גדולת מימדים (עשרות מטרים אורכה). הבריכה מקבלת מים כל ימות השנה ומפלסה מושפע משאיבת המים. עמוק המים עשוי להגיע עד ל-1.5 מטר. בני קיבוצי הסביבה המתחזקים את המקום (בתקופות מסויימות במהלך השנה) הציבו במקום ציליה, שולחנות מאולתרים ואף בנו רציף עם סולמות המאפשרות ירידה קלה ונוחה למים. במקום מוצבים שלטי אזהרה המתריעים בפני כניסה למים. שלטים אלו הוצבו בשל חוסר הרצון לקחת אחריות על המקום ואינם מונעים מהמבקרים במקום להיכנס למים.

בהמשך ההליכה כשגדר הישוב תל תאומים נמצאת משמאל, השביל ממשיך בין שתי הגדרות, בהמשך השביל פונה לתוך הישוב ומעפיל לעבר תל תאומים, התל שהקנה לישוב את שמו ולנקודת התצפית המצוייה בראשו. הירידה מהתל לכיוון צפון מערב והליכה קצרה תביא את המטייל לשער הכניסה לישוב ולסוף המסלול של שביל עמק המעיינות מטירת צבי לתל תאומים.

מומלץ לבקר באנדרטה לזכר חיים שטורמן ושני חבריו כשנסעו בדרך לטירת צבי. האנדרטה נמצאת על כביש הגישה לישוב תל תאומים מעט לאחר צומת תל תאומים בצד ימין.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות