אודות המסלול

שביל עמק המעיינות מס' 7 מחמדיה לכפר רופין.

מסלול קל ביותר, מרביתו בשטחים פתוחים וחשופים, הלחות בטיול זה גבוהה במיוחד ויש לקחת זאת בחשבון.
מסלול נוסף בו מתכנני השביל מובילים את המטיילים למקומות בעיתיים. במהלך המסלול השביל חוצה את נחל חרוד שלוש פעמים. באם הנחל זורם אין מנוס מלחצות אותו במים בשני המעברים האיריים.

תחילת המסלול באזור הבריכות שמיד לאחריו מגיעים לפארק שבתוכו נמצא קניון הבזלת. קניון הבזלת הינו קניון בזלתי המצוי על ערוצו של נחל חרוד ובו מפלים המרשימים בעת שטפונות ואו לאחר גשמים. בפארק מצוי גשר מעל ערוצו של הנחל ומהווה נקודת תצפית מרהיבה לעבר קניון הבזלת והמפל. בפארק מצויים שולחנות וסככות לעצירה.

לאחר היציאה מהפארק השביל ממשיך שמאלה ובהגיעו לבריכת בטון השביל פונה בחדות שמאלה. באם הנחל זורם, בכדי להימנע מלעוברו במים, יש לפנות ימינה, ללכת כמה עשרות מטרים עד לעץ האיקליפטוס הנמצא משמאל, ממולו ניתן לחצות את הנחל במעבר יבש. לאחר החצייה יש לפנות שמאלה, ללכת על קו הרכס עד לבריכת הבטון, ואז לחצות את הנחל שוב ולהתחבר לשביל..לא להמשיך לעבר הערוץ! השביל ממשיך מימין לערות בשדה הקוצים. יש לשים לב לתוואי ולא לאבדו.

השביל למעשה מקיף את הנחל ומבצע פרסה מתחילת המסלול.  סוף הקטע בשדה הקוצים מסתיים בחורשה שמימינה מצוייה ביצה עם אשלים ועופות מים.
השביל ממשיך בתוך החורשה עד שהוא עוזב אותה. בדרך נחצה שני מעברים איריים ( המעבר כרוך במעבר במים).

לאורך השביל פזורות תיבות קינון גדולות המיועדות לתנשמות. השימוש בתנשמות כמדבירות ביולוגיות תפס תאוצה בשנים האחרונות.

בהמשך השביל מגיע למצפור לעבר הירדן וגאון הירדן (בהמשך נגיע לשני מצפורים נוספים).

השביל ממשיך בתוך מטע התמרים ובסוף המטע מגיעים לכביש.

לאחר הליכה בשטח חקלאי מגיעים לכביש סוג ב' ומכאן ועד לסוף המסלול ההליכה היא על כביש זה.

לאחר שנחלוף על מצפור נוסף נגיע למוצב נטוש שניתן לבקרו. בטרם נגיע למטע התמרים מצוי מצפור נוסף הנמצא בצמוד לדרך. מנקודה זו הליכה קצרה בתוך מטע התמרים תובילנו לכניסה לכפר רופין, היא נקודת הסיום.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות