אודות המסלול

מסלול בדרגת קושי קלה ביותר, התוואי עובר ברובו בשטחים חקלאיים פתוחים וחשופים ברובם. ניתן לקיימו בחורף אך יתכן ובחלקו יהיה בוץ כבד. גם במסלול זה סימון השבילים טוב ביותר למעט בנקודות הפניה החשובות בו בחלק מהמקומות הסימן אינו נמצא.

המסלול מתחיל בשער הישוב תל תאומים ומסומן בצמוד לגדר הישוב ובכיוון צפון. כעבור כמה מאות מטרים השביל עוזב את תחומי הישוב דרך שער בגדר וממשיך לעבר השטחים החקלאים. השטחים החקלאים יש הן גידולי שדה והן כרמי זיתים גדולי מימדים. השביל עובר דרך כרם הזיתים ובסופו הוא פונה שמאלה. השביל מסומן בצידו הצפוני של הנחל אך ניתן ללכת בצידו הדרומי, כעבור הליכה של מאה מטר השביל בו הלכנו חוצה את הערוצון ומתחברת לשביל עמק המעיינות. המשך ההליכה קלה ונוחה.

הדרך ממשיכה בצמוד לכרם זיתים גדול ובסופו הדרך פונה ימינה (מזרחה) הסימון בנקודת הפניה אינו ברור ובקלות ניתן להחמיץ את הפניה. באם החמצתם את הפניה בצמוד לנקודת צינורות השאיבה נמצאת דרך בשולי השדה שההליכה עליה תפגישכם עם שביל עמק המעיינות.

בחלוף כ-1 ק"מ נוספים חוצים מזבלה מקומית ובהמשך מטע תמרים משמאל. שביל עמק המעיינות בסמוך לקצה המטע פונה ימינה ודרומה במקביל לכביש, פניה זו מיותרת לחלוטין ואינה מובנת ומוסיפה כ-300 מטר מיותרים הואיל והשביל חוזר את הדרך אך מצידו השני של הכביש. המלצתי לחצות את הכביש בזהירות ולהמשיך עד לגדר הנמצאת ממול, השביל מסומן על דרך העפר הצמודה לגדר ובכיוון צפון.

בהמשך הדרך פונה ימינהוכעבור הליכה קצרהבצמוד לשער המוביל לעבר הבריכה הנמצאת משמאל, יש לפתוח את הגדר ולסגור אותה לאחר המעבר. הדרך עוברת מימין לגדר. השביל מעפיל קמעה ובהמשך יש לחצות את הגדר פעם נוספת.

ניתן להשאר בצידו המערבי של הכביש וללכת על דרך האספלט הנוחה עד הכניסה לעין הנצי"ב ואז לחצות את הכביש. בתוך הקיבוץ נמצא המעיין שנקרא עין הנציב. הקיבוץ אינו מאפשר כניסה אליו בשבתות ואני בספק באם הדבר חוקי.

בחלוף כ-7 ק"מ עוברים בסמוך לבונקר הנמצא מימין לדרך, ניתן לבקר בתוכו.

הליכה של כ-1 ק"מ נוספים ומגיעים לשכונה בפאתי בית שאן. השביל מסומן על הטיילת המקיפה את השכונה. בהמשך מגיעים לעיר והשביל פונה ימינה ומערבה לעבר האמפיתאטרון. סיום השביל נמצא בגן הבנים, גן מטופח ויפה. אין במקום סימן ואו שלט לסוף או תחילת שביל עמק המעיינות במקום.

מומלץ להמשיך עם השביל בגן לעבר המדרגות ולרדת בהן עד לכניסה לגן הלאומי בית שאן. בכך מסתיים שביל עמק המעיינות מתל תאומים לגן לאומי בית שאן, ושביל עמק המעיינות כולו.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות