אודות המסלול

שביל ישראל קטע מס 63 מבאר מילחן לפארק תמנע. קטע בדרגת קושי קשה. ההליכה בקטע זה כוללת כניסה לשמורת פארק תמנע, הכניסה לשביליסטים הינה חינם ומומלץ לתאם זאת מראש. האתר מציע צפייה במיצג, על המיצג אני ממליץ לותר מאחר שהינו מיועד לילדים בלבד.

ההליכה מבאר מילחן ועד לירידה של מעלה מילחן נוחה ואין בה קשיים מיוחדים. הירידה של מעלה מילחן אינה קשה כפי שניתן לחשוב והינה סבירה בהחלט. יחד עם זאת יש ללכת בזהירות ובתשומת לב.

מסוף הירידה ועד הכניסה לפארק תמנע הדרך נוחה ביותר ואבן החול הנובית על שלל צבעיה תלווה אותנו.

השביל פונה שמאלה מיד לאחר מרכז המבקרים ומגמתו עלייה. ככול שנעלה אל שיא הגובה של הר תמנע כך התלילות תלך ותעלה. לקראת שיא הגובה בערוצון הקטן אפשר להבחין בתופעה של פרחי מנגן על הסלעים.

משיא הגובה מתחילה ירידה קשה הנמשכת כמה מאות מטרים. מספר חלקים בירידה הינם בשיפועים חדים ביותר ועל סלעים מותמרים ברמה כזו או אחרת, נדרשת זהירות מירבית בהם!

מתום הירידה וככל שנתקדם בערוץ הדרך הופכת לנוחה יותר ויותר. באחד הערוצים שנחצה מצוי מחשוף צבעוני של אבן חול מרהיב ומומלץ שלא להחמיצו. הקטע מסתיים בדרך עפר שחוצה אותנו והשביל פונה שמאלה.

המלצתי לפנות ימינה וממולנו גבעה העשוייה אבן חול נובית, יש להקיפה משמאל ולהמשיך עם דרך העפר ימינה. לאורך הקיר נפגוש עמודים עצומי מימדים, את מקדש האלה המצרית חתחור ובהמשך את עמודי שלמה המפורסמים. מול העמודים מצוי חניון לכלי רכב ושרותים.

 

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות