אודות המסלול

המקטע מאורון לציר החשמל הקטע הראשון מתוך שני קטעים שחילקתי מהמסלול המקורי של רכס הכרבולת. רכס הכרבולת בעבר היה מסלל שהמטיילים ביצעו את כולו ביום אחד, מסלול קשה ומאתגר שהיה מסתיים בחשיכה.

פיצול המסלול מאפשר למטייל ללכת את המסלול המדהים, הקשה והשונה בשביל ישראל באופן נינוח. המטייל יוכל להנות ולחוות את השטח מבלי להיות עסוק בהליכה.

נקודת המפגש אינה נמצאת על המסלול, לנקודת ההתחלה נדרש ללכת כ-2 ק"מ מהמפעל אורון. מספר אפשרויות לכך: ללכת דרך מפעל אורון ובשטחים הפתוחים שלו.

אפשרות שנייה ללכת בדרך ההשטח הנמצאת לפני הכניסה למפעל, הממשיכה בצמוד למסילת הרכבת, ולאחריה להמשיך על דרך השירות.

תוואי השטח ברובו הינו הליכה על מסלע דולמיט בתצורות שונות. ברוב המסלול אין שביל מטיילים, בחלקים לא מבוטלים ההליכה הינה בשיפוע. מהמסלול ניבט נוף קדומים מדהים ותצפיות מרהיהות לעבר המכתש הגדול.

את שביל ישראל  נפגוש כאשר הוא חוצה את הדרך מצפון לדרום. המסלול מתחיל בעלייה תלולה ביותר וארוכה על גבי הרכס  הדולמיטי כ-700 מטרים. העלייה הינה מגובה 400 מטר ועד לשיא הגובה 700 מטר.

מתחילת העלייה שיא הגובה המקומי נמצא בגובה 585 מטר ולאחריו יורדים לאוכף. השביל מטפס לעבר הרכס במעבר מורכב מעט, נדרש להיזהר לא לחבוט את הראש בסלע. משיא הגובה המקומי מתחילה דרך קלה ונוחה הנמשכת כ-1.5 ק"מ.

המשכה על אחת ממצלעות המכתש, שיפוע חד ובסוף העלייה אוכף עם תצפית מרשימה. המשך המסלול הינו שתי מצלעות חדות ותלולות ובסוף המצלעה השנייה מגיעים לציר החשמל.

ציר החשמל הינו עמודי מתח גבוה שנע מערב מזרח, ומוביל לנחל מדור. ההליכה בנחל מדור נמשכת כ-2 ק"מ עד לדרך רכב השטח, סוף המסלול.

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות

המלצות

  1. מומלץ ללכת את הקטע מצפון לדרום. חלקו הראשון כ-3.5 ק"מ קשה במיוחד, להשאירו לסוף מסלול כשהמטיילים עייפים עלול להיות מסוכן מאוד ולגרור פציעות. תוואי השטח בעייתי. הירידה בעפרן קשה במיוחד, אך באם מקפידים על זהירות יתר ויורדים באיטיות היא קצרה יחסית ועדיפה לדעתי על היפוך המסלול. בנוסף ישנם מספר ק"מ לפני הגבים שההליכה קלה ותאפשר למטיילים לנוח.
  2. חובה להצטייד בפנסי ראש (היידים חייבות להיות פנויות) באם נקלעים לחשיכה וכן לדאוג לסוללות רזרביות.
  3. מי שידיו עדינות וקיים סיכוי סביר שהוא יפצע בירידה שיצטייד בכפפות עבודה.
  4. באם יש מים בגבים (יש לבדוק זאת מבעוד מועד עם הפקחים) עדיף להצטייד בנעליים לחצייה במים. המעקפים בחלק מהגבים מסוכנים!
  5. לאורך כל הדרך ישנה קליטה לפלאפונים סלולרים למעט בתוך הערוצים.
  6. באזור בקעת צין ישנה חובה לעזוב את השטח שעה לפני חשיכה בכדי לאפשר לבעלי החיים להגיע לפקוד את המעיינות בשטח. הפקחים מקפידים על כך וממתינים ביציאה. הפתרון היחיד  לצאת מהשטח מאוחר הינו לצאת לכיוון אורון.