אודות המסלול

טיול פריחת החלמוניות בפארק ירוחם –  טיול פריחת החלמוניות הינו טיול המשלב מספר אטרקציות ומיועד לאוהבי לכת.  הטיול הינו מעגלי וניתן לקצרו בהתאם ליכולתם של המטיילים.

מירוחם נשים את פעמנו לעבר אזור פריחת החלמוניות הליכה של כ-1 ק"מ. החלמנית הינה גיאופיט צהוב הגדל באזורים מסויימים ביותר ובעל תפוצה מוגבלת. חלקו השני של הטיול יהיה לפריחת החלמוניות בנחל שועלים שבסופו נגיע לתצפית מרהיבה לעבר המכתש הגדול.

פריחת החלמוניות באזור ירוחם מקדימה את הפריחה באזורים הצפוניים. החלמוניות פורחות החל מהשבוע האחרון בחודש אוקטובר והאחרונות נראות בשבוע השלישי בחודש נובמבר. שיא הפריחה הינו בסוף אוקטובר ובתחילת נובמבר.

אפשרויות הטיול בפארק ירוחם

מספר אפשרויות להגעה לחלמוניות בפארק ירוחם:

1. כניסה לפארק והליכה לאורך המסלול הכחול, מסלול זה מקיף את אגם ירוחם, חוצה את הגשר המצוי על הנחל וממשיך לעבר הערוץ. לאחר שמגיעים לערוץ מרחק הליכה של כ-7 ק"מ פוגשים את החלמוניות בערוץ ועל המדרון הדרומי. המשך ההליכה על ס"ש כחול מרחק של כ-1.5 תגיע לנקודת הסיום כביש מס' 204.

2. נסיעה על כביש מס' 204 דרומה לאחר שעוברים את הכניסה לפארק וכעבור כ-3 ק"מ יופיע שלט ברור בצד ימין שמורה לעבר החלמוניות. לאחר החניית כלי הרכב יש ללכת על ס"ש כחול מרחק של כ-1.5 עד להגעה לערוץ עם הפריחה.

אפשרויות הטיול בנחל שועלים

1. התחלה מכיון העיר ירוחם, ס"ש אדום נראה כבר בפנייה ימינה לרחוב. ס"ש ברור מאוד ומסומן הייטב לאורך המסלול. ההליכה בתוך הנחל או בסמוך לו. בחלוף כ-3.7 ק"מ יורדים לעבר גיא בין הרכסים, בנקודה זו מומלץ לעזוב את ס"ש וללכת מזרחה מרחק של כ-850 מ' שבסופה נגיע לשפת המכתש עם תצפית מדהימה.

יש לחזור בחזרה לעבר הגיא אותו עזבנו ולהמשיך עם הנחל דרומה. בדרך נפגוש מספר גבים שלאחר עונת הגשמים מלאים במים ומושכים בעלי חיים. בק"מ ה-8.45 השביל מעפיל אל עבר הרכס אך אפשר להמשיך וללכת בערוץ הנחל, נפגוש את ס"ש כעבור כ-700 מטר.

ס"ש מגיע משמאל מתוך הערוצון, יש ללכת בערוץ שמאלה כ-100 מטר ונגיע לגב שועלים בתקופת פריחת החלמוניות במקום פריחה רבה.. השביל ממשיך בערוץ הנחל מערבה חולפים עוד מספר גבים ולאחר עוזבים את הנחל וההליכה בשטח פתוח וחשוף מרחק של כ-2.5 עד המפגש עם הכביש.

2. ניתן ללכת את המסלול מכביש 204 לירוחם. ס"ש האדום חוצה את הכביש כמה מאות מטרים דרומית לחוות נעמה במדבר.

מוזמנים להזמיון את הטיול לפריחת חלמוניות | אגם ירוחם | נחל שועלים

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש

ניווט באמצעות וייז

ניווט באמצעות גוגל מפות