טיול מאורגן לרכס הפירנאים

הטיול המאורגן לפירנאים הספרדים עובר במסלולים המשלבים טבע ונופים עוצרי נשימה. נפקוד הרים, אגמים, יערות, מפלים ועיירות ציוריות. הטיול לפירנאים הספרדים יותאם לאופי הקבוצה וליכולותיה. המסלולים מחולקים לשתי קטגוריות: 

א. מסלולים קצרים וקלים המשלבים הליכה ביערות, חציית פלגי מים זורמים והגעה למפלים.   

ב. מסלולים ארוכים שאורכם נע בין 6-17 ק"מ שדרגות הקושי שלהם בינונית + בהם עולים לגבהים שבין 2,000-2,500 מטר ובשיא הגובה מגיעים לאגמים קסומים.

ההליכה במסלולים הקלים הינה הליכה קצרה יחסית ונשלבם בין המסלולים הארוכים או שנקדיש יום שלם לביצועם.

מירב המסלולים המגיעים לאגמים הינם מסלולים שההליכה בהם היא הלוך חזור, נתון שמכפיל את המרחק אך מאפשר לצפות בנוף מזווית נוספת, והחזרה הינה במגמת ירידה. במהלך המסלול נלך ביערות של עצים מחטניים שונים, נתקל באיילות, ונחצה פלגי מים. התכסית ברכס הפירנאים מורכבת בעיקר מנוף גרניטי חשוף וההליכה בחלקה על סלעי גרניט. דמיון מסויים ימצא המטייל בין הנוף בפירנאים לבין הנוף ביערות הכרמל בהבדלי סוגי העצים וסוגי המסלע וכן בגבהים.

טיול זה; טיול מאורגן לפירנאים הספרדים הינו למטיילים בעלי יכול הליכה טובה עד בינונית

יום ראשון

המראה מנתב"ג נחיתה ב-Barcelona ונסיעה לבית המלון בעיירה BOI

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום שני BOI

נלך באחד המסלולים היפים בשמורת פארק הלאומי איגואסטורטס – Aigüestortes. המסלול הינו במגמת עלייה קלה עובר בתוואי של עצי חורש, ונע לאורך הנהר הזורם. אורכו כ-8 ק"מ. בחלקו השני של היום, נלך במסלול הליכה רומנטי ומקסים הצמוד לזרימת הנהר בשביל צר בינות עצי אגוז בונדוק משני צידיו. המסלול קליל ואורכו כ-4 ק"מ.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום שלישי BOI

ביום זה נטייל באחד המסלולים הקשים והמרהיבים ביותר. הטיול יחל בעלייה לגובה של כ-500 מטר בתוך יער כשהנחל זורם בקרבתנו. בתום עלייה ארוכה נגיע לאזור מישורי הנראה כמו נאות דשא, עם משטחי עשב ירוקים, עצים פזורים בו ופלגים מפכים חוצים אותו. לאחר חנייה נמשיך ונעפיל לעבר שני אגמים מרהיבים תוך עזיבת הנוף הירוק והשופע והליכה בנוף פירנאי טיפוסי. אורך המסלול  הלוך וחזור כ-14 ק"מ.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום רביעי BOI

ביום זה נטייל במסלול העובר בין אגם אחד למשנהו. נתחיל בגובה של כ-1,800 מטר בצמוד לאגם שסכר גדול סוכר אותו, נמשיך ללכת על אותו קו גובה בדרך הזרועה סלעי גרניט הטיפוסיים לנוף הפירנאי כשהאגם מתחתינו. לאחר כ-3 ק"מ נתחיל להעפיל לעבר האגם העליון כשמפל זורם מאחורינו ופלגי מים חוצים את השביל. לאחר הגעתנו לאגם ניתן להמשיך לאגם נוסף בכפוף ללו"ז ויכולת הקבוצה או לחזור על עקבותינו. אורך המסלול כ-15 ק"מ.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום חמישי BOI

את הבוקר נפתח באזור בו המים זורמים ומתפצלים בפלגים רבים לאורך הרכס ויוצרים מגלשות מים מרהיבות. נצא מהעיירה Tredos באמצעות מוניות מקומיות ומנקודת הקצה נעפיל לעבר מספר אגמים ונלך בקרבתם. אורך המסלול כ-14 ק"מ.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום שישי Val D'aran

טיול המהווה את אחד משיאי הטיול בפירנאים בו נעפיל לעבר מקבץ אגמים מרהיבים השוכנים בגבהים של 2,000 מטר ומעלה.

בחלקו השני של היום נלך במסלול מדהים העובר ביער טיפוסי כששאון הנהר ישמע כמעט לכל אורכו, פלגים יחצו את המים, נלך על גשרונים ונסיים במפל מרהיב ביופיו.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

יום שביעי Val D'aran

יום אחרון לטיולנו. את הבוקר נפתח מכניסה לכפרון קטן, נעפיל לגובה של 2,000 מטר ומעלה לעבר מספר אגמים ונטייל במסלול מעגלי לידם. בתום הטיול בינות לאגמים נשוב על עקבותנו. אורך המסלול כ-12 ק"מ.

בחלקו השני של היום נטייל בחורש ויער טיפוסי על שביל כאשר מים זורמים לאורך השביל והנהר זורם מתחתינו. נפקוד כפרים נטושים, נחצה גשרונים. מסלול זה הינו מעגלי ואורכו כ-4 ק"מ.

טיול מאורגן לפירנאים הספרדים

פרטים אודות הטיול

ציוד נדרש