לעשות נכון את הצפון

יש טיולים ויש טיולים… יש טיולים שכוללים – חוץ מהאריזה של התיקים והעמסתם לרכב – גם דיונים וויכוחים על מסלולי ההליכה, על מקום הלינה, על הפעילויות שאפשר לעשות באזור, על המסעדות שרוצים לאכול בהן וכו'. ואם מדובר על טיולים בצפון, אז מגוון אפשרויות הפנאי והטיול, רב מלהכיל.

ויש טיולים שכוללים – חוץ מאריזת התיקים והעמסתם – טיול מודרך המותאם לקהל היעד, מסלול אתגרי, מסלול נוח, או מסלול למיטיבי לכת, הסברים מקיפים על האזור, מבחינת ההיסטוריה שלו, האתרים, הארכיאולוגיה, הגיאולוגיה, בשילוב מיטב האטרקציות שיש לאזור להציע, כמובן עם עצירה לארוחות משביעות ולבסוף, התפרקות והתפנקות בצימר.

כדי לצאת מהבית לחוויה שכזו, כמו שמציעים טיולי ארץ הצבי, שווה להשקיע במדריך טוב, שגם יחסוך לכם את הדיונים המעיקים ואת ההחלטות (שבסוף ממילא אף אחד לא באמת מרוצה מהן) וגם ייתן לטיול ערך מוסף ששום ספר או אנציקלופדיה לא יכולים לתת. במקום להיסחב עם GPS, מפות, ספרים וכאב ראש, תעבירו את הטיול באופן החוויתי ביותר, המעניין ביותר ולא פחות חשוב – הבטוח ביותר, בליווי מדריך מקצועי, שהוסמך על ידי משרד התיירות ומשרד החינוך ויכול לענות על כל השאלות, מכיר היטב אטרקציות בצפון , יכול להמליץ על צימרים טובים שיתאימו לכם ולהשאיר אתכם בסופו של יום, עייפים (מאד) אבל מרוצים (מאד!).

אם אתם מדמיינים טיול בצפון, ורואים לנגד עיניכם פלגי מים, מערות, יערות והרים. אם השמות נחל כזיב, נחל יהודיה, נחל ציפורי, בריכת המשושים, המונפורט וכל השאר, עושים לכם חשק להניף תרמיל על שכם ולצאת לדרך, אז עשו את זה כמו שצריך וכשתחזרו הביתה, תוכלו לתת לחברים ולמכרים כזו חוות דעת על טיולים מאורגנים , שכעבור זמן קצר, כבר תמצאו את עצמכם שוב בדרך צפונה.