טיולים בארץ – מעלות-תרשיחא בגליל המערבי 
 
אזור מעלות
אם אתם בין אלה ששומעים "מעלות" ומדמיינים עיר פיתוח שכוחת אל, אז כנראה הרבה שנים לא הייתם באזור…
הרשות המקומית 'מעלות-תרשיחא' כוללת את מעלות ואת הכפר תרשיחא. מדובר בחבל ארץ יפהפה בגליל המערבי: תרשיחא, על סמטאותיה העתיקות, המסגד, הכנסייה במעלה הכפר והשוק הססגוני בשבת ברחוב הראשי רחב הידיים; מעלות, על השיכונים הותיקים המשופצים, שכונות הוילות והקוטג'ים בין עצי ההר (דרכים אלו לא קלות לנסיעה ברכב פרטי, מומלץ שימוש ברכב ליסינג – ראו פירוט בהמשך) וכמובן אגם מונפורט בפארק שבין מושב חוסן ומעלות – כל אלה מהוות אטרקציה מיוחדת.

באגם מונפורט, שהוא פנינה בפני עצמה, מדשאות רחבות ידיים, גשרי עץ רומנטיים ועצי ערבה בוכייה נוגעים ללב. האגם מושך אליו הורים וילדים שבאים לשחק, להאכיל את הברווזים במים, לשוט בסירות פדאלים, לערוך פיקניק משפחתי, או סתם ללכת או לרוץ סביב האגם. זאת ועוד, אם אתם אוהבים להחליק על הקרח, או שסוף סוף יש לכם הזדמנות להתנסות בכך, אתם מוזמנים לאחלקרח שנמצא ממש על שפת האגם.
מעלות-תרשיחא השכילה לבחור לקיים בעיר פסטיבל ייחודי, ומקיימת מידי שנה פסטיבל בינלאומי לפיסול באבן. הפסטיבל מותיר אחריו פסלי אבן בשלל סגנונות, פסלים שמוצבים ברחובות העיר ויחד עם הגינון המוקפד והמזרקות הקופצניות, הופכים את העיר למקום מגורים יפהפה בחיק הרי הגליל.
אם החלטתם גם ללון באזור, תוכלו לעשות זאת באחוזת אסיינדה החבויה בתוך פארק ענק של מדשאות וחורש ים תיכוני. בימים עברו היווה בית מלון זה בית הארחה של ההסתדרות, והיום הוא שופץ (בעיקר לאחר נזקי מלחמת לבנון השנייה) ומשמש כבית מלון לא יוקרתי מדי, שיכול לתת לכם מענה מצוין ללינה ואירוח בימי הטיול.
רכב פרטי או השכרת רכב?
אם אין לכם רכב ואתם מגיעים מהדרום, תוכלו לנסוע ברכבת לנהרייה ומשם באוטובוס למעלות. אבל, אם אתם מטיילים ברכב צמוד ומבקשים לנצל את ההזדמנות ולבקר באטרקציות שונות באזור, תוכלו לעשות זאת ברכב שלכם גם אם הוא רכב ליסינג פרטי מבלי לחשוש מפני נסיעה בדרכים לא סלולות שעלולות לגרום נזק לרכב, כי כמעט כל נסיעה לאתר כלשהו, למרות שהיא נסיעה בחיק הטבע, יכולה להתבצע על כבישים סלולים…
לכל אלה שאף פעם לא מוותרים על טיול ברגל, חשוב לדעת שאפשר להגיע לפינות חמד שונות באזור תוך נסיעה ברכב עד לנקודת ההתחלה של המסלול, שם לחנות ולהתחיל ללכת…
אוהבים מעיינות? כדאי לרדת לנחל הכזיב בכביש שמתחבא באזור התעשייה מעלות, ומוביל למטה לוואדי, ולטייל בשביל שמוביל לבריכת עין טמיר. ואם אתם מחפשים מבצרים וטירות? תוכלו לערוך טיול למבצר מונפורט או למבצר יחיעם הסמוכים למעלות-תרשיחא.
למי שמתעניינים במוזיאונים, אז במרחק של דקות ספורות ממעלות-תרשיחא נמצא גן התעשייה תפן אותו יזם התעשיין סטף וורטהיימר. בין המפעלים מפוזרים גני פסלים ומוזיאונים כמו: מוזיאון למכוניות עתיקות, מוזיאון אומנות התעשייה וגלריה לאומנות.
זהו רק על קצה המזלג, באזור אטרקציות רבות נוספות שתרצו לחוות בטיול שלכם לגליל המערבי.